«امروز من دیدن بی بی سی فارسی را حرام ملی اعلام می کنم.» این سخن شهرام همایون گرداننده یک تلویزیون لس آنجلسی مخالف جمهوری اسلامی ایران است. وی معتقد است بی بی سی فارسی در راستای از بین بردن ایران گام برداشته و در این راه به مثابه تریاکی عمل می کند که از سوی انگلیس به فکر ها خورانده می شود. گویا آقای همایون از سرازی شدن پول های خاندان پهلوی به سوی لندن و استودیو بی بی سی سخت شاکی تشریف دارند!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از رسانه ایران، موضع گیری های سلطنت طلبانه شهرام همایون در سال های گذشته از عمر رسانه ای اش، تلویزیون او را به دستگاه تبلیغاتی برای خاندان پهلوی تبدیل کرده. البته خود او مدعی است بی جیره و مواجب از پهلوی حمایت می کند. افشاگری ها علیه بی بی سی اما به این شک دامن زده است که حکایت از کمک های مالی به او دارد.
بعد از افشاگری ها در شبکه های اجتماعی علیه بیبی سی فارسی که حکایت از اخذ پول های کلان از فرح دیبا توسط صادق صبا برای حمایت از خاندان پهلوی بود اما نشان می دهد، غول های رسانه ای دنیا هم به ثروت باد آورده پهلوی ها چشم دوخته اند، چه رسد به خرده پایی مثل شهرام همایون.
بسیاری حتی همین مسائل پشت پرده را دلیل اصلی دشمنی شهرام همایون با BBC فارسی می دانند. پول هایی که عوض روانه شدن به جیب امثال آقای همایون سر از لندن در می آورد، شاید بهانه خوبی باشد برای رقبای آماتور مثل «کانال یک»، «ایران آریایی» و تندر که توان خود را علیه بی بی سی فارسی بسیج کنند.
در تازه ترین اظهار نظرها، شهرام همایون انتقاد از بی بی سی را تا آن جا پیش می برد که این شبکه را، تریاکی برای جوانان ایران می خواند. وی که از تلویزیون بی بی سی فارسی ابراز نگرانی شدید می کند و این شبکه را دروغ گو خطاب می کند تا به حال به این صراحت لحن تندی به کار نگرفته بود.
شهرام همایون البته به نکته معقولی اشاره می شکند و آن مجانی بودن تماشای بی بی سی برای فارسی زبانان و در عین حال پولی بودن تماشای این شبکه برای مردم داخل انگلستان است.
همایون که تماشای بی بی سی فارسی را "حرام ملی" اعلام کرده، در بین اپوزیسیون با شاخصه ی اصرار بر تعصبات افراطی قومی و پان ایرانیسم مشهور شده است.
استفاده ی متعصبانه و نژادپرستانه از نام فردوسی و ضد عرب خواندن این شاعر نامدار توسط شهرام همایون البته وی را از سایر تلویزیون های اپوزیسیون جمهوری اسلامی مانند بی بی سی و صدای امریکا متمایز کرده است.
شهرام همایون اصلا به همین دلیل بی بی سی را دو روو خیانت کار به مردم ایران می خواند. وی در برنامه اخیر خود، بی بی سی فارسی را تریاک می خواند. اشاره او به داستان فروش تریاک به ایرانی ها توسط انگلیسی ها و خریدن سوخته آن به قیمتی گرانتر می باشد.
او سپس روی انتقاد خود را به سمت خاندان سلطنتی و شخص رضا پهلوی و فرح دیبا متمایل می کند و با زیر سوال بردن حضور آن ها در دستگاه بی بی سی، تعجب خود را از ارتباط گیری بی بی سی با خاندان پهلوی عنوان می دارد.
وی حتی به حضور چهره های به اصطلاح او فرهیخته در بی بی سی اعتراض می کند و این عمل آن ها را تایید آنچه در بی بی سی گفته می شود می خواند. این در حالی است که در بسیاری از موارد مهمانان حضور یافته در استودیوی بی بی سی علیه اتاق فکر این شبکه صحبت نموده اند. یک نمونه آن حضور استاد ایرانی آقای دکتر زیبا کلام در بی بی سی و یا در زمان انقلاب مصر، حضور کمال الهلباوی و سخنان او در حمایت از جمهوری اسلامی نقض کننده این صحبت همایون است.
 شهرام همایون البته به دلیل نداشتن پشتوانه تحصیلی آکادمیک و قوی در بین تحصیل کرده های خارج نشین جایگاهی ندارد. تا جایی که فقدان بدنه جوان و آزاد اندیش در میان این دسته از اپوزیسیون جمهوری اسلامی متوسط سن طرفداران آن را آنقدر بالا برده که بیشتر آن ها را سلطنت طلب های فراری از ایران به سال 57 تشکیل می دهند. و این مسئله بارها توسط بینندگان شبکه مورد انتقاد قرار گرفته است. رسانه ایران پیشتر مطلبی با عنوان «شهرام همایون، "پیرپاتالیسم" و چالش سلطنت‌ طلب ‌ها» منتشرکردهاست.
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار