محمد سيد احمد ، کارشناس مسائل سياسي خاورميانه رژيم صهيونيستي و آمريکا را به دست داشتن در حادثه اخير در صحراي سينا متهم کرد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛ کارشناس مسائل سياسي، رژيم صهيونيستي و آمريکا را به دست داشتن در حادثه اخير در سينا متهم کرد و افزود اين اقدامات در چارچوب اجراي طرح خاورميانه بزرگ و تقسيم کشورهاي عربي منطقه به کشورهاي کوچک صورت مي گيرد.

محمد سيد احمد در گفتگويي با اين شبکه درباره حادثه اخير در سينا و عوامل آن با توجه به اين که اولين حادثه امنيتي در دوران رياست جمهوري محمد مرسي به شمار مي رود گفت: به نظر من طرف هاي مختلفي در اين حادثه دست دارند ولي نبايد برنامه هاي آمريکا و رژيم صهيونيستي را به عنوان عامل درجه يک اين حوادث از نظر دور داشت.

 آنها به دنبال از بين بردن امنيت مصر و تلاش براي ضربه زدن به ارتش هاي عربي هستند. آنها پس از نابود کردن ارتش عراق به سراغ ارتش سوريه رفته اند و اکنون به سراغ ارتش مصر آمده اند.

اسرائيل در چارچوب اجراي برنامه اي براي ايجاد هرج و مرج در داخل مصر بخصوص منطقه سينا است که از زمان پيمان کمپ ديويد منطقه اي خلع سلاح شده به شمار مي رود. بنابراين محمد مرسي رئيس جمهور مصر و ارتش اين کشور بايد اقدامات لازم را براي مقابله با چنين تجاوزي انجام دهند و ارتش مصر را با تجهيزات سنگين در اين منطقه مستقر کنند تا از هرگونه تعرض به ارتش مصر در سينا جلوگيري کنند.

وي درباره هشدارهاي چند روز پيش نخست وزير رژيم صهيونيستي به شهروندان اسرائيلي درباره خطر سفر به سينا و ارتباط آن با اين حادثه گفت: اين مسئله به خوبي قابل درک است که رژيم صهيونيستي در صدد اجراي بخشي از يک طرح گسترده براي تقسيم کشورهاي عربي به هفتاد و سه کشور بر اساس طرح خاورميانه جديد است تا پيمان سايکس پيکوي جديدي را به وجود بياورد و منطقه را به کشورهاي کوچک تبديل کند. بنابراين بايد موضعي قوي در برابر اين اقدامات اتخاذ شود زيرا در صورتي که الآن جلوي اين کار گرفته نشود عواقب وخيمي در پي خواهد داشت.

وي در ادامه تاکيد کرد: دولت و ارتش مصر بايد بدانند که مردم مصر در برابر چنين حادثه اي ساکت نمي نشينند، اسرائيل دشمن درجه يک ماست و بايد با اين دشمن قاطعانه برخورد شود.

برچسب ها: آمریکا ، صهیونیستی ، سینا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار