حمله به يک گذرگاه مرزي بين مصر و فلسطين اشغالي به کشته شدن 16 مرزبان مصري منجر شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رسمي مصر، بر اساس بيانيه رياست جمهوري مصر، رئيس جمهور (محمد مرسي) اعلام کرد اين حمله زشت بي پاسخ نخواهد ماند و افرادي که اين جنايت را مرتکب شدند، بهاي سنگيني پرداخت خواهند کرد.

رئيس جمهور مصر گفت: خون شهداي مرزبانان اين کشور به هدر نخواهد رفت.

محمد مرسي پس از پايان نشست فوق العاده با شورايعالي نيروهاي مسلح اين کشور درباره حادثه حمله به يک نقطه مرزباني اين کشور در مرز با فلسطين اشغالي گفت: آنچه که امروز رخ داد حمله اي جنايتکارانه به عناصر نيروهاي مسلح مصر در بخش مرزي بوده است. اين افراد زماني که در حال صرف افطار ماه مبارک رمضان بودند به شهادت رسيدند. خون اين شهدا به هدر نخواهد رفت. به خانواده اين شهدا و ملت مصر تسليت مي گوييم. از افراد زخمي به خوبي حمايت مي شود. دستوراتي به نيروهاي مسلح و پليس براي تعقيب عاملان اين حمله صادر شده است.
منطقه سينا امن است و در سيطره کامل نيروهاي مصري قرار دارد. عاملان اين حادثه بهاي سنگيني را خواهند پرداخت. نيروهاي مسلح قادرند همه مجرمان را در هر مکاني تعقيب کنند.

وي افزود: در نشستي که ديشب داشتيم بر سيطره کامل نيروهاي امنيتي بر شبه جزيره سينا و بازداشت عاملان اين حادثه تاکيد شد.

به گفته ياسر علي سخنگوي رئيس جمهور مصر، مرسي در نشستي فوري با مسئولان نظامي و امنيتي اين حمله را بررسي کرد.

به دنبال اين حمله ، مصر اعلام کرد که گذرگاه رفح در مرز خود با نوار غزه را تا اطلاع ثانوی مسدود می‌کند.

بر اساس آخرين آمار وزارت بهداشت 16 مرزبان مصري در حمله افراد مسلح به يک گذرگاه واقع در صحراي سينا نزديک مرز بين مصر و اسرائيل کشته شدند.  

اين گروه کماندويي سپس دو دستگاه خودروي زرهي مصر را در اختيار گرفت و يکي از آنها از گذرگاه کرم شالوم وارد اسرائيل شد اما اين اقدام خنثي شد.

بعد از انقلاب اوايل 2011 اوضاع صحراي سينا رو به وخامت گذاشته و به علت حضور ضعيف ارتش بر اساس توافقنامه هاي صلح مصر - اسرائيل شکننده شده است.  

بر اساس اين توافقنامه ها که سال هزار و نهصد و هفتاد و نه امضا شد، اين منطقه بايد غير نظامي باشد.  

برچسب ها: مرسی ، مصر ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار