هماهنگي و تعامل بين موسسات بانكي و پولي و بازار سرمايه مشكل نقدينگي در بازار را حل كرده و به رشد شاخص ما در بورس كمك مي كند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، غلامحسن تقي نتاج در نشست خبري كه پيش از ظهر امروز برگزار شد با بيان اين مطلب گفت: يكي از وظايفي كه در كارگروه اجتماعي مي تواند به واقعيت ها تحقق بخشد همين وظيفه خطير اصحاب رسانه است كه شامل نهاد و سازمان هايي است كه مي تواند در جهت كارآرايي كردن بازار سرمايه اثرگذار باشد.
وي تصريح كرد: در حال حاضر اساسنامه كانون مجازي است و بيشتر به صورت محدود ارائه خدمات مي دهد بايد كاركرد كانون نهادهاي سرمايه گذاري را ارتقاء دهيم و به بهينه كردن بازار سرمايه كمك كنيم.
تقي نتاج اظهار داشت: در حال حاضر جمع كثيري از آحاد مردم از بازار سرمايه بهره مند مي شود اگر ضعفي در اين بخش است به دليل نحوه مديريت است و اين نواقص با مديريت جامع برطرف مي شود كانون نهادهاي سرمايه گذاري تلاش كرده در حوزه بازار سرمايه فعال باشد.
نائب رئيس كانون نهادهاي سرمايه گذاري تاكيد كرد: يكي از نيازمندي هاي اصلي اقتصاد هماهنگي دو سازمان بازار پول و بازار سرمايه است بازار سرمايه از لحاظ ساختاري نهادينه تر از بازار پول است.
براساس موازين بانكداري اسلامي بايد بازار سرمايه مسلط بر اقتصاد كشور باشد اگر قرار است پول را از بازار خارج كنيم بايستي براي تحقق اقتصاد اسلامي همه دست اندركاران نظام دست به دست هم بدهند و آينده روشني را در بازار سرمايه رقم زنند.
تقي نتاج تصريح كرد: كمبود نقدينگي مشكل اساسي بنگاه هاي فعال دربازار سرمايه است همچنين با حجم عظيم منابع مالي با مشكل مصرف مواجه هستيم با افزايش ورود نقدينگي به بازار مشكل كمبود مصرف در بازار سرمايه برطرف مي شود بايد سكانداران اصلي در كنار هم قرار گيرند تا به توسعه اقتصاد كشور كمك كنند موسسات بانكي و پولي به عنوان گوي داغ كه از آن ياد مي كنند كنترل هزينه ها با اين منابع راه مي افتد در پايان سال هزينه ها پاسخ داده مي شود.
وي يادآور شد: بازار سرمايه در شرايط فعلي با كمبود نقدينگي مواجه است كه اين امر افت شاخص ها را در بازار سرمايه به همراه دارد بنابراين هرچه هماهنگي بين نهادهاي پولي و بازار تقويت شود بازار جان تازه به خود مي گيرد.
نائب رئيس كانون نهادهاي سرمايه گذاري يادآور شد: رقابت ديرينه سنتي بين دو بازار وجود دارد اگر برنامه ريزي صحيح داشته باشيم از نگاه اقتصاد ملي رقابت مفيد براي اقتصاد در كشور نيست در نهايت اقتصاد ملي متضرر خواهد شد.
وي خاطر نشان كرد: حدود 15 درصد منابع كانون سرمايه گذاري معادل 30 هزار ميليارد ريال در حوزه بازار سرمايه، سرمايه گذاري شد اگر هماهنگي و تعامل صورت گيرد بخش قابل توجهي از منابع پولي وارد بازار سرمايه مي شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار