مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان از افزایش ظرفیت تامین و تصفیه آب شرب شهر سنندج به میزان 30 میلیون مترمکعب در سال خبر داد

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، تخت شاهی با اعلام این خبر گفت: طرح آبرسانی به شهر سنندج با هدف تامین بلند مدت آب شهر سنندج یکی از طرح های مهم و زیربنایی است، که تاکنون بالغ بر90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با اتمام این طرح سالانه 30 میلیون متر مکعب آب شرب که هدف اولیه این طرح است به ظرفیت تامین و تصفیه آب این شهر اضافه خواهد شد.
وی افزود: در قالب این طرح یک واحد تصفیه خانه آب با ظرفیت هزار و 100 لیتر در ثانیه که دارای 90 درصد پیشرفت فیزیکی می باشد، همچنین 80 هزار متر مکعب مخزن که 50 هزار متر مکعب آن احداث شده ساخته خواهد شد.
مدیرعامل آبفا کردستان گفت: از 60 کیلومتر خط انتقال طرح که بصورت ثقلی و تحت فشار در سایز 200 میلی متر تا 1000 میلی متر پیش بینی شده، تاکنون40 کیلومتر آن احداث شده است، همچنین با توجه به وضعیت توپوگرافی شهر سنندج برای انتقال آب به نقاط مرتفع شش واحد ایستگاه پمپاژ در طرح لحاظ شده که دو واحد آن احداث و چهار واحد دیگر در سالجاری احداث خواهد شد.
وی در پایان گفت: طرح آبرسانی به شهر سنندج از جمله طرح هایی است، که در سفر اخیر دستیار ویژه رئیس جمهور به استان از جمله طرحهای مهر ماندگار معرفی شد.  /س 


برچسب ها: آب ، افزایش ، مهرماندگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.