فرماندار اهر گفت: تاکنون 219 طرح کشاورزی با اعتبار 82 میلیارد ريال به بانکهای عامل معرفی و 102طرح از معرفی شدگان موفق با 22 میلیارد ريال تسهیلات بانکی برای طرح های کشاورزی خود شده اند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، صدیقی ديروزدر جلسه ستاد توسعه کشاورزی شهرستان اهر گفت: 386 طرح کشاورزی با سرمایه گذاری 248 میلیارد ريال در ستاد اجرای توسعه کشاورزی شهرستان مصوب شده که تسهیلات ابلاغی هفتاد و یک میلیارد ريال می باشد که این رقم کمتر از یک سوم نیاز طرح های مصوب شهرستان می باشد که امیداست با تدابیر ویژه ستاد توسعه بخش کشاورزی استان این رقم برای حمایت از کشاورزان اختصاص یابد.

فرماندار، تسهیلات ابلاغی شهرستان در بخش کشاورزی را جوابگوی نیازهای شهرستان ندانست و خواستار تخصیص اعتبارات بیشتر در جهت ارائه تسهیلات لازم به کشاورزان شد.

صدیقی تسهیلات ابلاغی شهرستان را در حوزه کشاورزی 71 میلیارد ريال اعلام کرد و این اعتبارات را با توجه به طرح های مطرح در ستاد توسعه کشاورزی ناچیز برشمرد و افزود: در جهت ایجاد حس رقابتی در شهرستان ها اعطای تسهیلات بصورت شناور باشد که تا هر شهرستانی که توان جذب بیشتر را داشته باشد از این تسهیلات بهره مند شود.

وی گفت: این شهرستان با وجود هشت هزار هکتار باغ مثمر و بارده و وجود بیش از یک میلیون واحد دامی اعطای تسهیلات بانکی برای طرح های صنایع تبدیلی فرآورده های گوشتی و لبنی و میوه و ایجاد سردخانه ها برای نگهداری میوه ضروری بوده و توجه ویژه ستاد توسعه کشاورزی استان را می طلبد.

صدیقی، یکی از مشکلات و معضلات صاحبان طرح های تولیدی و فعالان بخش کشاورزی را نبود سرمایه در گردش خصوصاً برای گاوداریها، مرغداریها و شیلات اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد دراین زمینه راهکارهای مناسب ارائه گردد.

رئیس ستاد توسعه کشاورزی شهرستان اهر کمبود اعتبار برای توسعه کانالهای عمومی، قنوات، جاده های بین مزارع را یکی دیگر از مشکلات کشاورزی منطقه برشمرد و با اشاره به نیاز کشاورزان منطقه و خسارات وارده براثر سیل و تگرگ خواستار استمهال وامهای کشاورزی و تمدید آنها شد./س

برچسب ها: پرداخت ، تسهیلات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.