فرماندارسلماس بنیان های اقتصاد جمهوری اسلامی را مستحكم و در حال رشد و توسعه عنوان كرد و گفت : اقتصاد مقاومتی دیوار تحریم ها را در هم شكسته و رشد و توسعه كشور را تضمین می كند.

مرتضی نظری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه افزود : اخلاص ، ایثار ، فرهنگ بسیجی ملت ایران از عواملی است كه موجب موفقیت ارای اقتصاد مقاومتی می شود.

وی اضافه كرد: ملت ها برای رسیدن به اهداف و آرمان های خود در مقاطعی از تاریخ فراز نشیب های گاها سخت و دشواری را پشت سر گذاشته اند و ملت ایران نیز در 33 سال گذشته با تحمل سخت ترین شرایط اقتصادی توانسته اند، انقلاب اسلامی را به اهداف و آرمانه های مورد نظر رهبر كبیر انقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی نزدیك كنند.

فرماندارسلماس ادامه داد : دشمن با انواع توطئه ها اعم از توطئه های داخلی و خارجی ، ترور دانشمندان تلاش كرده روند توسعه و پیشرفت ملت ایران را متوقف كند ولی تا كنون هیچ موفقیتی به دست نیاورده و ملت ایران با شتاب به سوی آرمان های خود حركت كرده است.

نظری اضافه كرد: دشمن پس از آزمودن همه راه های مقابله هم اكنون به این نتیجه رسیده كه تنها راه غلبه بر ایران اسلامی فشارهای اقتصادی است و به همین دلیل نیز تحریم های سخت و سنگینی را علیه ملت ایران اعمال كرده است.

نظری گفت: اقتصاد مقاومتی مهمترین عاملی است كه می تواند تحریم ها و تهدیدهای دشمنان را خنثی كرده و اقتصاد ایران اسلامی را از این مرحله با موفقیت عبور دهد.

نظری، ارتقا كیفیت محصولات را از جمله عواملی عنوان كرد كه می تواند مردم را بسوی كالای ایرانی جلب كرده و مانع گرایش آنان به سمت محصولات خارجی شوند .

وی گفت: تولید كنندگان باید با تولید محصولات با كیفیت و پایین آوردن قیمت تمام شده بتوانند در میدان رقابت تولید كنندگان خارجی را پشت سربگذارند، در این صورت است كه اقتصاد رونق گرفته و تحریم های دشمنان بی اثر خواهد شد.

فرماندارسلماس اقتصاد مقاومتی را شاخه ای ی دیگر از جهاد اقتصادی برشمرد و گفت : این همان چیزی است كه مقام معظم رهبری سالهای قبل مطرح فرمودند.

وی یاد آورشد : سه حوزه سیاست ، نظام حكومتی ، اقتصاد و فرهنگ برای تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی به هم وابسته هستند چنانكه نمی توان درباره اقتصاد مقاومتی صحبت كرد اما از از مسائل سیاسی غافل شد یا نمی توان از این دو حرف زد و از فرهنگ كه زیر ساخت این دو مجموعه است بی خبر ماند .

فرماندارسلماس اظهار داشت : اقتصاد مقاومتی نشات گرفته از ارزشهای اسلامی و مقوم نظام سیاسی است .

نظری اضافه كرد : توقف فروش نفت و ساختن صنایع دانش بنیان بهترین راهكار مبارزه با تحریمها ست چنانكه رژیم صهیونستی و رسانه های غربی امروز با تبلیغات پیاپی خود فریاد می زنند ایران در مقابل تحریم های نفتی شركتهای دانش بنیان را تقویت می كند.

فرماندارسلماس توجه به بخش خصوصی و حمایت از این بخش را رسالت مسوولان دانسته وافزود : اگر دیروز فرماندهان و دلاورمردان ما در جبهه های جنگ حماسه خلق كردند امروز نیز در جبهه ایی دیگر در حمایت از اقتصاد كشور به پشتیبانی سرمایه گذاران پرداخته و نگذارند تولید كنندگان در مسیر پیچیده بوروكراسی سرگردان شوند .

نظری یادآورشد : عملی شدن اقتصاد مقاومتی درحقیقت جلوگیری از ورود رانت خواران به عرصه اقتصاد است این شرایط بستری مناسب برای جوانان خلاق فراهم كرده و به آنان این فرصت را خواهد داد كه چون گذشته به دستاوردهای بزرگ علمی نظیر نانو ، انرژِی هسته ایی و دهها موفقیت دیگر دست یابند./س

برچسب ها: اقتصاد ، سلمای ، داخلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.