رئیس سازمان آب منطقه ای آذربایجان شرقی از صرف اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ريال برای عملیات اجرائی سد ابریق اهر خبر داد.

 

هاشمی درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، گفت: اجرای این سد توسعه کشاورزی منطقه را سبب خواهد شد و دراین راستا نیازمند اختصاص اعتبارات لازم برای سالجاری است که در اجرای پروژه تسریع گردد.

وی، گفت: با اجرای این سد علاوه بر حل مشکلات اجتماعی و اختلافات پیش آمده در روستاهای منطقه بیش از 7 میلیون متر مکعب آب کشاورزی را برای آبیاری زمینهای زراعی و باغی را تأمین خواهد کرد که تحقق این امر ضمن تبدیل اراضی کشاورزی از سیستم سنتی و دیم به آبیاری تحت فشار شاهد افزایش تولیدات کشاورزی در منطقه و امید به زندگی در مناطق روستایی و افزایش درآمد روستائیان خواهد بود.

هاشمی، نوید داد در صورت اختصاص اعتبار به سد مذکور از محل اعتبارات سازمان آب منطقه ای پایاب این سد نیز همزمان اجرا خواهد شد که این امر اجرای طرح های کشاورزی را تسریع خواهد کرد.

وی گفت: عملیات مطالعاتی هفت سد کوچک زود بازده از سال 86 شروع شده و امسال عملیات اجرایی سد علی آباد هوراند به جهت اتمام عملیات مطالعاتی آغاز و مرحله دوم مطالعات سدهای کچری چای و شکرلوچای نیز در مرحله اجرا می باشد و برای ادامه مطالعات این دو سد در سالجاری 6 میلیارد ريال اختصاص یافته است.

رئیس سازمان آب منطقه ای آذربایجان گفت: در سالجاری 13 پروژه از سوی آب منطقه ای آذربایجان شرقی با اعتبار 31 میلیارد ريال در شهرستان اهر درحال اجرا می باشد که این رقم نسبت به سال گذشته از رشد 24 درصد برخوردار است.

وی، همچنین به نسبت کنتورهای هوشمند در شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: از 22 کنتور پیش بینی در پایاب سد ستارخان تاکنون 19 کنتور نصب شده که نقش اساسی در صرفه جویی آب کشاورزی داشته است./س

برچسب ها: هزینه ، عملیات ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.