نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه آمريكا تلاش دارد تا حلقه مقاومت را در سوريه بشكند، گفت: مسائل سوريه،‌ بحرين و فلسطين بايد در اجلاس مكه بررسي شود.

 به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران غلامعلي حداد عادل نماينده مردم تهران در مجلس در جمع خبرنگاران گفت: مجمع نمايندگان تهران در جلسه اول استاندار تهران و در جلسه دوم علاوه بر استاندار معاون سياسي وزارت كشور، اعضاي شوراي شهر و معاونان شهرداري تهران را به جلسه خود دعوت كرد تا موضوع جدايي ري از تهران را با جزييات بيشتري بررسي كند. در اين جلسات مقرر شد فرصت بيشتري ايجاد شود تا ابعاد موضوع بيشتر مورد بررسي قرار گيرد.

وي در ادامه افزود: وزارت كشور معتقد است به وظيفه قانوني خودعمل مي‌ِكند و شوراي شهر انجام اين كار را همراه با نگراني‌هاي عنوان مي‌كند. از اين رو موضوع در حال بررسي بيشتر است.

حداد عادل با اشاره به كناره‌گيري كوفي‌عنان از كميته حل مساله سوريه گفت: آمريكايي‌ها حاضر نيستند موضوع سوريه توسط مردم اين كشور حل شود آنها مي‌خواهند اين حلقه مهم مقاومت در منطقه را در هم بشكنند، البته اميدواريم با پايداري مسئولان اين كشور توطئه‌ها ناكام بماند.

وي در بخش ديگري از سخنانش از نهايي‌شدن اساسنامه فراكسيون طي هفته‌هاي آينده سخن گفت و افزود:‌ كارهايي در اين خصوص در حال انجام است كه طي هفته‌هاي‌آينده نهايي مي‌شود سپس شوراي مركزي انتخاب مي شود و اين شوراي نيز هيات رييسه را انتخاب مي‌كنند.

نماينده مردم تهران افزود: ‌اگر قدري صبر كنيد رييس فراكسيون مشخص مي‌شود.

اين عضو اصولگراي مجلس نهم با اشاره به سطح تعاملات بين فراكسيون اصولگرايان و فراكسيون حاميان ولايت گفت: ‌وحدت بين اين دو فراكسيون براساس ميزان پايبندي طرفين به شاخص‌‌هاي اصولگرايي است يكي از شاخص‌هاي اصولگرايي انتخاب اصلح است ما سعي داريم براساس اين شاخص افراد را براي مسئوليت‌هاي مختلف انتخاب كنيم اگر طرف مقابل هم چنين كند قطعا به وحدت مي‌رسيم.

وي با اشاره به اجلاس سران كشورهاي اسلامي در مكه گفت: مسلما مسائل سوريه،‌ بحرين و فلسطين بايد جزو مسائلي باشد كه در اجلاس سران كشورهاي اسلامي مورد بررسي قرار گيرد علاوه بر آن بايد موضوع ميانمار نيز در دستور قرارگيرد.

وي افزود: ايران بايد موضع روشني درخصوص بيداري اسلامي داشته باشد لذا اين مواضع را قطعا به روشني بيان خواهيم كرد.

نماينده مردم تهران با اشاره به شكل‌گيري موج بيداري اسلامي در عربستان گفت:‌ موجي كه در جهان اسلام آغاز شده قطعا به عربستان هم رسيده است چرا كه مردم اين كشور نيز شاهد ظلم حكام بحرين و حكام سعودي هستند.

وي تاكيد كرد:‌ مساله اصلي بلوغي است كه مردم اين كشور به آن رسيده‌اند و آنان ديگر حكام اين كشور را تحمل نمي‌كنند. اين رژيم‌ها همراه با آمريكا از اسراييل پشتيباني مي‌كنند و حقوق ملت فلسطين را زيرپا مي‌‌گذارند.

انتهاي پيام/س2

برچسب ها: حدادعادل ، مجلس ، سوریه ، مکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار