حداد عادل:

هيچ تغييري در اصولگرايي نداده‌ايم/ ‌صحبت در خصوص نامزدي‌ام براي رياست جمهوري زود است

نماينده مردم تهران گفت: هيچ تغييري در اصولگرايي نداده ايم و اصولگرايي همان اصولگرايي است كه در گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، غلامعلي حدادعادل قبل از ظهر امروز، پس از صحن علني مجلس در راهروي پارلمان در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ گفت.

نماينده مردم تهران در ابتدا با اشاره به پيروزي محمد مرسي در انتخابات رياست جمهوري مصر گفت: شروع به كار رئيس جمهور جديد مصر را به ملت مصر تبريك مي گويم. اينكه اسلام گرايان موفق شدند با تكيه بر آراي مردم، فردي را كه مي خواستند به كرسي رياست جمهوري مصر بنشانند به منزله يك پيروزي براي ملت مصر، فلسطين و حتي جهان اسلام است.

وي ابراز اميدواري كرد مرسي بتواند به خواسته هاي مردمي كه با راي آنها انتخاب شده است جامه عمل بپوشاند. همچنين در راه آرمان هاي  فلسطين، مصر را در مسير كمك به مردم فلسطين قرار بدهد و بتواند پاسخ مناسبي به انقلاب مرم مصر و بيداري اسلامي بدهد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به آينده ارتباط مصر و ايران گفت: با تحولاتي كه صورت گرفته مسير به گونه اي است كه دو ملت بزرگ و كهن و با سابقه ايران و مصر بتوانند با همكاري بيشتري در مسير جهان اسلام حركت كنند.

عضو جبهه متحد اصولگرايان در پاسخ به سوالي مبني بر رياستش بر فراكسيون اصولگرايان گفت: هنوز بحث فراكسيون اصولگرايان به انتخاب رئيس نرسيده است و ما در مرحله تدوين اساسنامه هستيم و انتخابات بعد ازاساسنامه صورت مي گيرد.

حدادعادل در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبني بر اينكه براي رياست فراكسيون اصولگرايان نامزد خواهيد شد گفت:‌ بعد از اينكه اساسنامه به تصويب رسيد در اين زمينه بحث خواهم كرد فعلا تصميمي نگرفته ام.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا با توحه به تشكيل فراكسيون رهروان ولايت، فراكسيون اصولگرايان همانند مجلس هشتم، پويا و موفق خواهد بود گفت: به هر حال ما هيج تغييري در اصولگرايي نداديم و اصولگرايي همان اصولگرايي است كه در گذشته بوده و از همه دعوت كرده ايم و ايجاد تفرقه نمي‌کنيم و اين جريانات همانند اصولگرايان مجلس هفتم و هشتم حركت خواهند كرد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به تشكيل كميسيون مشترك بين دولت و مجلس كه پيشنهاد آن از طرف معاون پارلماني رئيس جمهور داده شده است گفت: چنين كميسيون هايي هميشه وجود داشته و در مجالس قبلي هم هميشه بين دولت و مجلس در راستاي ايجاد تعامل كارگروه هاي مشترك به منظور مشورت و كمك رساني به نمايندگان در امر تصميم گيري وجود داشته است.
 
وي گفت: تصور مي كنم در اين مجلس و مجالس آينده بايد كارگروه مشترك دولت و مجلس براي تعامل و در كنار هم بودن وجود داشته باشد.

منتخب مردم تهران در مجلس نهم در ادامه به مسائل اقتصادي و وضعيت حوزه اقتصاد در كشور اشاره كرد و گفت: معمولا مجلس در مسائل اقتصادي، دخالت هاي كلان  نمي كند چرا كه به ندرت با يك مصوبه مجلس نرخ ارز و كالا تغيير پيدا مي كند بنابراين مجلس در مسائل كلان اقتصادي دخالت كرده ولي تصميمات دولت و وزارتخانه هاي ذي‌ربط، زودتر تأثير مي گذارد البته مجلس در قانون بودجه سالانه به صورت كلان در مسائل اقتصادي تاثير گذاشت.

وي خاطر نشان كرد: بايد توجه شود كه اين گراني ها جزئي از نقشه دشمنان نيز به شمار مي رود چرا كه ما مشاهده مي كنيم بي بي سي در هر برنامه اي كه در داخل كشور براي كنترل گراني اعمال مي شود ميزگرد تشكيل داده و خلاف آن را بازگو مي كند كه اين خود نشان دهنده عزم دشمن در حوزه اقتصادي است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در پاسخ به سؤال ديگر باشگاه خبرنگاران در خصوص پيگيري موضوع دانشگاه آزاد واحد آكسفورد گفت:‌اگر اين موضوع به كميسيون ارجاع داده شود قطعا آن را بررسي خواهيم كرد.

عضو جبهه متحد اصولگرايان همچنين در خصوص ليدري خاتمي در جريان اصلاحات گفت: ما با آنها كاري نداريم آنها خودشان مي دانند، ما فقط مسائل اصولگرايان را دنبال مي كنيم.

وي در پاسخ به اينكه ليدرهاي تندرو اصلاح طلب چه ضربه اي به اصلاحات زدند گفت: جواب من همان جواب خاتمي است به طوري كه آنها خودشان نيز از تندرَوي ها راضي نيستند و در داخل اصلاح طلبي توجه دارند كه تندروي ها چقدر براي كشور و انقلاب مضر است.

حدادعادل در خصوص تغييرت استانداري ها در آستانه كمتر از يك سال مانده به انتخابات رياست جمهوري گفت: تغيير استانداران جز اختيارات دولت است و ما بررسي مي كنيم كه بتوانيم در اين مورد تصميم گيري كنيم.

منتخب مردم تهران در خانه ملت در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه سازمان حج و زيارت اعلام كرده عربستان صدور وزيرا براي حجاج ايراني را متوقف كرده عكس العمل جمهوري اسلامي بايد چگونه باشد گفت: طبعا مقامات وزارت خارجه موضوع را پيگيري مي کنند و اميدواريم مسئله راه حل مناسبي داشته باشد.

حدادعادل در پايان در  پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبني بر اينكه آيا براي يازهمين دوره رياست جمهوري نامزد خواهيد شد گفت: صحبت كردن راجع به اين مسائل زود است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار