آمریکا چهره بزرگ دروغ قرن است که بر ملا می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره کاریکاتور "وال استریت" باحضور غلامعلی حداد عادل نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، نظام الدین موسوی مدیر عامل خبرگزاری فارس، مومنی شریف رییس حوزه هنری، مازیار بیژنی دبیر هنری جشنواره امسب در مجموعه فرهنگی 13 آبان برگزار شد.

حداد عادل نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي گفت: موضوع جنبش وال استريت از جهات مختلف قابل تامل است حقيقت اين است كه سال ها اين منوال وجود داشت كه چرا از جانب آمريكا اعتراض چشمگيي ديده نمي شود.

وي گفت: سقوط هواپيماي ايرباس كه 12 تير سالگرد سقوط آن بود،‌ در بين 250 ميليون جمعيت آمريكا حتي صد نفر هم وجود نداشت كه به صورت تشكلي اعتراضي كنند.

حدادعادل اظهار داشت: جالب است كه درباره اين موضوع سقوط هواپيما از جانب آمريكا هيچ صدايي به گوش نمي رسيد در دانشگاه هاي بزرگ بحث هاي علمي و منطقي راجع به همه چيز انجام مي شود به غير از اين مسائل در حقيقت اين همه كار غير منطقي از سوي ‌آمريكا انجام مي شود اما چطور هيچ واكنشي ملموس ديده نمي شود.

وي تصريح كرد: وقتي جنبش وال استريت ايجاد شد شهروندان آمريكايي به صراحت در مقابل نظام سرمايه داري ايستادند و فريادي بلند سردادند.

نماينده مردم در مجلس اظهار داشت: اين فريادها جوانه اي است كه سرش از خاك بيرون آمده و قطعاً تبديل به درختي خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد: آمريكا براي انسجام خود به دنبال دشمن خارجي و بيروني بود در حقيقت سياست كاملاً سخن آمريكا بود كه به جهت آنكه از داخل متلاشي نشود هميشه فكري براي دشمن برون مرزي مي‌كردند.

وي گفت: مدتها بود كه آمريكايي ها اسلام هراسي را جانشين ماركسيسم كرده بودند تا بتوانند انسجام داخلي خودشان را حفظ كنند.

حداد عادل اظهار داشت: قصه 11 سپتامبر را مي‌توانيم برنامه اي در اين جهت تفسير كنيم چرا كه در آن شرايط آمريكايي مي بايست از اسلام و مسلمانان وحشت كنند تا سياستمداران، سرمايه داران، صهيونيسم ها از اين انسجام داخلي استفاده كرده و با بزرگنمايي خطر بيروني ذهن جامعه آمريكايي را نيز به اين خطر بيروني معطوف كنند.

وي تصريح كرد: عليرغم اين تلاش ها به نظر مي رسد اين روش ها كارايي خودش را از دست مي دهد و از درون جامعه آمريكا اعتراضات صورت گرفته نشان مي دهد كه ديگر اين شيوه (دشمن بيروني) تكراري شده و كارآيي نخواهد داشت.

حدادعادل در ادامه اظهار داشت: اين جنبش دو اثر دارد يكي در داخل آمريكا و يكي در خارج از آمريكا در حقيقت آثار داخلي اين است كه دست كم اين انديشه گسترش پيدا خواهد كرد و به محيط هاي دانشگاهي كشيده مي شود و البته بحران اقتصادي، بيكاري، سقوط اقتصادي، اوضاع مسكن، و خيلي گرفتاري هاي ديگر اين شرايط را بيشتر فراهم مي كند.

وي گفت: امروز محبوبيت اوباما كم شده است با آماري كه گرفته شده اوباما و جرج بوش از منفورترين روساي امريكا هستند.

وي گفت: جنبش وال استريت موجي است كه از يك اقيانوس آغاز شده است و اين احتمال وجود دارد كه در درون امريكا يك طوفان به راه بيفتد.

نماينده مردم در مجلس خاطرنشان كرد: جنبش وال استريت سبب مي شود كه آنهايي كه آمريكا را بهشت موعود مي بينند از خواب بيدار شوند و بفهمند بيكاري، گرسنگي، اعتياد، در آمريكا يعني چه اين ها از نتايجي است كه بايد در آمريكا كم كم و آرام آرام منتظر آن باشيم.

وي به فتنه 88 و تبليغات رسانه هاي غربي اشاره كرد و گفت: رسانه هاي غربي در دنيا از نبود دموكراسي در ايران حرف مي زدند و آمريكا با هر حكومتي كه با آمريكا سازگار نباشد اين كارها را انجام مي دهد.

حداد عادل گفت: يك عده  مردم در يك پارك جمع مي شوند كه نه اسلحه دارند و نه شعار براندازي مي دهند.

وي گفت: در اين موقع است كه آزادي اطلاعات از بين مي رود و رسانه هاي آمريكايي تا مدت ها وجود اين همه آدم را انكار مي‌كنند تا بالاخره مجبور مي‌شوند با روش هاي بسيار خشن با آن ها برخورد كنند.

حدادعادل گفت: همين رسانه ها با يك قتل مشكوك ندا آقا سلطان در دنيا چه اتفاقي كردند آن وقت اين حركت ها كه در داخل آمريكا به وجود مي آيد هيچ صدايي از آن ها (رسانه ها) در نمي‌آيد.

وي خاطرنشان كرد: آمريكا چهره دروغ بزرگ يا به عبارتي دروغ بزرگ قرن است كه برملا مي شود.

در ادامه مراسم نظام الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: جنبش وال استریت نشان داد که نظام سرمایه داری از دورن فلج شده است.

وی افزود: غربی ها و آمریکایی ها باور نمی کردند یک چنین اتفاقی از نوع جنبش وال استریت صورت گیرد.

موسوی تصریح کرد: این اتفاقات یعنی بیداری اسلامی در منطقه و جنبش وال استریت در دنیا نشان داد که یک زلزله سیاسی است.

در ادامه مازیار بیژنی دبیر هنری جشنواره گفت: بحث وال استریت در فضای هنری بسیار مورد توجه قرار گرفت و در این بین کاریکاتوریست ها سهم بیشتری برای بیان کارتونی این جنبش داشتند.

مومنی شریف رییس حوزه هنری ضمن اشاره به اینکه به دنبال ترویج فرهنگ غرب در آثار خودمان نباشیم، گفت: تشت رسوایی غرب به صدا درآمده است، اتفاقاتی چون جنبش وال استریت رسوایی غرب را در پی دارد.

گفتنی است، برگزیدگان کاریکاتور این جشنواره محمد روزبهانی، فرهاد حکیم ملکی، محمود محمد تبریزی معرفی شدند./ی2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار