امام جمعه شهرستان فیروزكوه گفت: كسب رتبه چهارمی جهان توسط جوانان تیم رباتیك دانشگاه آزاد اسلامی فیروزكوه، نقطه آغازین برای فتح قله های رفیع افتخارات جهانی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن   حجت اسلام 'عبدالعلی استیری' در دیدار با اعضای تیم ربات امدادگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزكوه در سخنانی گفت: افتخار كسب شده برای ایران اسلامی و دانشگاه آزاد نقطه شروع راهی است كه باید به فتح قله های بلند علم و دانش بیانجامد.

وی تاكید كرد: دشمنان قسم خورده ایران اسلامی همواره از دستیابی جوانان ما به علم دانش در هراس هستند و تحریم های اخیر نیز در جهت به زانو درآوردن ایران در زمینه توسعه علمی و فناوری است، لیكن ما با اتكا به خدا، رهبری عالمانه امام خامنه ای و توان جوانانمان از این گردنه های سخت عبور خواهیم كرد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزكوه نقش رهبری را در هدایت جوانان بی بدیل دانست و خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبری با درایت و دور اندیشی خویش، فشارها و تلاش های مذبوحانه دشمنان را از 20 سال قبل پیش بینی كرده بودند و هم اكنون طرح موضوع اقتصاد مقاومتی را به جای اقتصاد حمایتی با هدف مقابله با تحریم های دشمن مطرح كرده اند.

وی ضمن تبریك به مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی فیروزكوه، افزود: انصافا در طی سال های اخیر با تلاش شبانه روزی همه اساتید، دانشجویان و كاركنان دانشگاه شاهد تحولی عمیق در زمینه علم و فناوری بوده ایم كه خوب است اطلاع رسانی گسترده تری در سطح جامعه انجام شود تا از این طریق برخی توطئه های بدخواهان خنثی شود.

 همچنین نقی شجاع' رییس واحد فیروزكوه نیز گفت: این جوانان در مسابقات جهانی 2012 مكزیك، با اتكا بر دانش بومی و در جایی كه تیم های قدرتمند جهان از آمریكا، آلمان و ژاپن حضور داشتند، توانستند به كسب عنوان چهارمی جهان دست یابند كه افتخاری بزرگ است.

همچنین در این نشست 'علی مهدی زاده اشرفی'، معاون پژوهشی واحد ضمن ابراز خرسندی از فرصتی كه امام جمعه شهرستان برای این ملاقات اختصاص دادند، افزود: با داشتن سرمایه گرانقدری همچون این جوانان غیرتمند، آینده پژوهش و تحقیق در دانشگاه آزاد فیروزكوه بیش از پیش درخشان است.

'حسین نیك پناه' مدیر پژوهشی و سرپرست تیم اعزامی به مسابقات مكزیك نیز با تشریح چگونگی برگزاری این مسابقات، به بیان گوشه هایی از عظمت حماسه خلق شده توسط جوانان دانشجو پرداخت.

وی تصریح كرد: بجز توان علمی و تكنیكی جوانان ما، رعایت حسن اخلاق در یك كشور غیرمسلمان و برخورد شایسته با تیم رژیم اشغالگر قدس دو موضوعی است كه تیم دانشگاه آزاد اسلامی فیروزكوه را از سایر تیم ها متمایز كرده بود.

این دیدار با اهدای یك جلد كلام الله مجید به رسم تبرك از سوی امام جمعه به اعضای تیم رباتیك دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزكوه اهدا شد.

گفتنی است حسین نیك پناه، 'احمد زاهدی' و 'فرهاد وطنی' سرپرستان و 'علی عبدالهی'، 'احسان مرادی'، 'مازیار معصومی'، 'ایمان آهنگر'، 'منصور زاهدی پور'، 'امیر حسین خلیلی' و 'علی گل محمدی' اعضای دانشجویی تیم اعزامی را تشكیل می دادند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.