مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در شش نقطه از استان بوشهر از ابتدای سال تاکنون، گفت: امسال استقبال مردم از این مراسم نسبت به سال‌های گذشته چشمگیر بوده است.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، اکبر محبی صبح امروز در مراسم جشن گلریزان شهرستان دشتی که در حسینه خورموج برگزار شد اظهار داشت: مبلغ جمع‎آوری شده در پنج جشن گلریزان قبلی حدود 22 میلیون تومان بوده است و امروز نیز مردم خورموج بیش از هفت میلیون تومان در جشن گلریزان کمک کردند.

وی افزود: هدف اصلی برگزاری جشن گلریزان فرهنگ‎سازی است و استقبال خوب مردم از این جشن نشان‌دهنده این است که این فرهنگ در بین اقشار مختلف در حال نهادینه شدن است.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر یادآور شد: جشنی که در شهرستان دیر برگزار شد در مقایسه با سال گذشته هم از نظر حضور مردمی و هم کمک‎های آنان در این مراسم، چهار برابر رشد داشته است.

محبی با اشاره به تعداد زیاد زندانی‎های مهریه در استان گفت: به مردم استان بوشهر توصیه می‎کنم از تعیین مهریه‎های زیاد پرهیز کنند زیرا شمار زیادی از زندانیان به خاطر عدم پرداخت مهریه در زندان به سر می‏برند و شاید تا آخر عمر هم در زندان بمانند.

وی ادامه داد: همکاران ما در ستاد دیه در تلاش برای تامین مبلغ مهریه و یا بخشی از آن برای آزادسازی این زندانیان هستند.

محبی یادآور شد: اما نباید این را به عنوان یک نوید باشد که مهریه را هرچه خواستند بگیرند و ستاد دیه می‎آید و این مشکل را حل می‎کند زیرا همیشه ستاد دیه نیست و همیشه هم شکات به این شکل همکاری نمی‎کنند و تخفیف نمی‎دهند.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر در ارتباط با راکبین موتورسیکلت نیز گفت: انتظار دارم مردم از خودرو و موتورسیکلت‎های بدون گواهینامه و بیمه‎نامه و دارای نقص فنی استفاده نکنند.

وی اضافه کرد: بیمه مرکزی نرخ بیمه‎نامه را به نصف تقلیل داده است و مردم با 70 هزار تومان می‎توانند موتورسیکلت‎ها را در قبال نرخ بیمه‎نامه‎هایی که در ماه حرام به 126 میلیون تومان می‎رسد، بیمه کنند.

محبی خاطرنشان کرد: صدور چک‎های بلامحل در نظام جمهوری اسلامی حرام است و مردم عزیز توجه داشته باشند که از صدور چنین چک‎هایی خودداری کنند.

وی به بحث پرداخت نفقه اشاره کرد و افزود: درصد پائینی از محکومین ما در زندان نفقه‎ای هستند اما دینی همسران به گردن دارند و باید پرداخت کنند تا آنها گرفتار قانون نشوند.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر بیان کرد: در حال حاضر 190 نفر زندانی در زندان داریم که بدهی آنها به 17 میلیارد تومان می‌رسد و در سال گذشته افرادی داشته که در بحث مهریه تا مبلغ چهار میلیارد تومان هم داشته‎ایم.

محبی با بیان اینکه تا پایان ماه مبارک رمضان برای آزادی زندانیان غیرعمد برنامه اجرا می‎کنیم، اظهار داشت: در سال گذشته زمینه آزادی 186 زندانی با پرداخت حدود 14 میلیارد تومان را فراهم کردیم و امسال نیز 22 زندانی را با پرداخت سه میلیارد ریال در سطح استان بوشهر آزاد کرده‎ایم.

وی یادآور شد: در شهرستان دشتی در حال حاضر 15 زندانی غیرعمد وجود دارد که 9 نفر از آنها محکوم چک بلامحل، چهار نفر عدم پرداخت مهریه و نفقه و دو نفر تصادف هستند.

محبی گفت: از 9 نفر چک‎های بلامحل با 120 میلیون تومان، چهار نفر مهریه و نفقه مبلغ 130 میلیون تومان و دو نفر تصادفی 160 میلیون تومان بدهی دارند که انتظار داریم مردم با حضور خود در جشن‎های گلریزان کمک کنند تا ما بتوانیم تا قبل از پایان ماه مبارک رمضان سرپرست خانواده‎ها که بچه‎های آن ها چشم انتظار هستند را آزاد کنیم./ج1

برچسب ها: بوشهر ، گلریزان ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.