سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری كشور اعلام كرد: ساخت و سازهای منطقه حیران، تمامی از مستثنیات شخصی است و ربطی به منابع طبیعی ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری دیروز با صدور بیانیه ای اعلام كرد: سازمان جنگل ها انتشار برخی اخبار توسط رسانه های گروهی را مبنی بر تخریب منابع طبیعی منطقه حیران و سكوت مسئولان این سازمان را تكذیب كرد.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان بندر آستارا در این خصوص گفت: آنچه درباره حیران و ساخت و سازهای این منطقه در رسانه ها به میان آمده ارتباطی به منابع طبیعی ندارد و تمامی در مستثنیات (اراضی ملكی اشخاص) بوده است.

سهیل توكلی حساسیت رسانه ها درباره گردنه حیران را بجا دانست و افزود: ساخت ویلا در این منطقه اتفاق تازه ای نیست، بارها تیم های نظارتی و بازرسی از استان های تهران، اردبیل و گیلان از نزدیك سوابق منطقه و پیشینه آن را بررسی و سرانجام بر دیدگاه، نظرات و گزارش های منابع طبیعی صحه گذاشته اند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر حد و مرز بین اراضی مردم و دولت در منطقه حیران مشخص است و منابع طبیعی جهت جلوگیری از تخریب و تجاوز به اراضی ملی و دولتی با احداث پایه های سیمانی و بنچ مارك اقدامات حفاظتی را در منطقه حیران انجام داده است./س

برچسب ها: اردبیل ، منابع ، طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.