در هر جا که تعاون باشد فضای اقتصادی جامعه سالم تر از دیگر بخش بوده چرا که شرکت های تعاونی به لحاظ حضور اعضا در کنار هم کمترین انحراف را نسبت به سایر بخش ها دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سید خلف موسوی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان با بیان اینکه سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به 25 درصد برسد گفت: با توجه به اینکه بیش از دو میلیون و پانصدهزار نفر تحت پوشش این بخش هستند و هفته تعاون نیز در بیش است رسانه ها می توانند هر چه بیشتر به تعانگران و کارآفرینان و اقشار آسیب پذیر جامعه توجه کنند و با پیگیری روند کار و موفقیت آن ها نسبت به تشویق افراد توانمند و کارآفرین برای سرمایه گذاری و ایجاد بازار کار و اشتغال به ویژه از طریق تشکل های تعاونی کمک کنند.

وی افزود: استان خوزستان داشتن منابع غنی و ظرفیت های بالا در زمینه کار و اشتغال می تواند اقتصادی پویا داشته باشد که در این زمینه برنامه ی زیادی تدوین در حال اجرا است.

مدیر کل تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان خاطر نشان کرد: به منظور توسعه و بهبود روند کار صدا و سیما می تواند نقش مهمی را در ایجاد فرهنگ مشارکت، اشتغال و تعاون برای رشد و پیشرفت کشور ایفا کند.

*ایجاد اشتغال در سال جاری روند مطلوبی دارد

در ادامه نظری معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه از آغاز امسال تاکنون مشاغل زیادی ایجاد شده است گفت: ایجاد اشتغال از ابتدای سال تاکنون روند خوبی داشته است اما به دلیل اینکه هنوز مشاغل ایجاد شده در سامانه اشتغال ثبت نشده اند امکان ارایه آمار وجود ندارد.

وی درادامه با بیان اینکه 22 درصد از تعهد ایجاد اشتغال مربوط به مشاغل خانگی است تصریح کرد: مشاغل خانگی در روند اشتغال زایی در استان بسیار تأثیرگذار است، اما همکاری بانکها در این زمینه نامناسب است به طوری که سرعت همکاری بانک ها بسیار کم است.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان خاطر نشان کرد: 10 هزار نفر از افرادی که در سال گذشته در طرح مشاغل خانگی ثبت نام کردند امسال موفق به اخذ تسهیلات بانکی شده اند./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار