وقتي پژمان بازيگري از علاقه خود به حرفه‌ي‌ بازيگري و همچنين رانندگي مي‌گويد.

به گزارش خبرنگار حوزه تلويزيون باشگاه خبرنگاران پژمان بازغي بازيگر سينما و تلويزيون شب گذشته مهمان برنامه گفتگوي تنهايي بود.

اين گفتگوي خودماني هر شب ساعت 22 از شبكه 4 پخش مي‌شود كه اين برنامه هر بار ميزبان يكي از هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر مي‌شود.

در ابتداي اين گفتگو پژمان بازغي به ترافيك شهر اشاره كرد و گفت: بياييد قدري ملموس‌تر راجع به اين موضوع با يكديگر صحبت كنيم. شهر تهران پر از ترافيك است وقتي از خانه خود خارج مي‌شوي تا زماني كه به محل كار خود برسي حداقل چند ساعت را پشت چراغ‌هاي قرمز سپري مي‌كنيم در اين هنگام وقتي به افراد جامعه نگاه مي‌كنم متوجه اين موضوع مي‌شوم كه هر كسي گرفتار زندگي روزمره خود است و اين روزها ديگر وقتي براي همديگر نمي‌گذاريم.

وي ادامه داد: امروز به قدري درگير مسائل مالي و اجتماعي شده‌ايم كه فراموش كرده ايم براي چه به اين دنيا آمده‌ايم.

بازغي به گفته‌اي از امير مومنان علي(ع) اشاره كرد و افزود: حضرت علي(ع) مي‌فرمايد "اگر انسان بداند كه زندگي‌اش چقدر محدود است مهرباني‌اش نامحدود مي‌شود" كمي به اين جمله توجه كنيد بسيار زيبا است زندگي ابدي نيست بلكه كمال مطلق متعلق به خداوند است.

* مهرباني‌هايمان مناسبتي شده است

اين بازيگر به مناسبتي شدن مهرباني‌هاي افراد نسبت به يكديگر اشاره كرد و افزود: امروز ديگر مهرباني‌هاي ما به يكديگر نيز مناسبتي شده است چند روز پيش برايم پيامكي آمده بود كه آيا به ايتام فكر كرده‌ايد چرا اين موضوعات و مسائل بسيار مهم را مناسبتي كرده‌ايم. چرا فقط در ايام ماه مبارك رمضان به اين موضوعات فكر مي‌كنيم.

بلكه بايد همانند يك ورزشكاري كه تمرين‌هاي او هر روز و هر لحظه است ما نيز دائم هواسمان به خودمان باشد و با يكديگر مهربان باشيم.

اين بازيگر در پاسخ به اينكه آيا امروز از خودش راضي است، گفت: بهترين آينه براي هر شخص خود آن فرد است، انسان بايد خودش ببيند كجا لغزش داشته است من نيز همانند ديگران جايز‌الخطا هستم و اگر در گذشته هفته‌اي يك بار به خودم نگاه مي‌كردم امروز ماه و يا سالي يكبار به خود مي‌نگرم.

وي ادامه داد: ما به واسطه شغلمان به بسياري از مناطق ايران در حال سفر و رفت‌وآمد هستيم اما متاسفانه در حوزه فرهنگي و بازگو كردن برخي موضوعات كم كار كرده‌ام. اگر بدون آگاهي وارد يك حوزه شوم قطعاً آن مسير را اشتباه خواهم رفت.

* نسل جديد نيازمند حمايت است

بازغي اظهار داشت: بايد در حوزه كتاب، ادبيات نمايش و روش‌هاي زندگي بيشتر در حوزه فرهنگ كار كنيم نسل جديد خوش فكر و متخصص است كه بايد به آن ها نيز ميدان داده شود.

* تلاش مي‌كنم با ديروز فرق داشته باشم

وي در پاسخ به اينكه چقدر از نعمت‌‌هاي خداوند و استعدادهايش استفاده كرده است، گفت: طبيعتاً صددرصد از آن ها استفاده نكرده‌ام اما سعي مي‌كنم روز به روز استعدادهايم را قوي تر كنم زيرا ما كار فرهنگي انجام مي‌دهيم و تلاش مي‌كنم تا با ديروز خود فرق داشته باشم.

* منتظر اتفاق بزرگ نيستم

اين بازيگر اظهار داشت: به اعتقاد من هميشه هداياي كوچك خوشحالي بيشتري براي انسان به ارمغان مي‌آورد، من منتظر اتفاق بزرگي در زندگي نيستم، بهر حال انسان براي فلسفه آفرينش خود يك رسالتي داشته است.

اين بازيگر به شغل و حرفه‌ي خود اشاره كرد و گفت: از خداوند بزرگ به خاطر موقعيتي كه به من عنايت كرده است سپاسگزارم، تصور من اين است كه هر آدمي كه پا به اين جهان گذاشته است آمده تا كاري را كه منحصر به او است انجام بدهد و برود گاهي رسانه، اجتماعي ممكن است، بيش‌تر ازآنچه كه هستيم ما را نشان دهد و آن زمان انتظارات مخاطب نيز به تبع آن بيشتر مي‌شود.

* هيچ كار ديگري به جزء بازيگري بلد نيستم

بازغي ادامه داد: اگر بتوانيم در كار خود درست عمل كنيم و حداقل بروي تعداد اندكي تاثيرگذار باشيم آن زمان است كه موفق شده ايم.

من از كارم راضي هستم و آن را دوست دارم گرچه هيچ كار ديگري به جز بازيگري بلد نيستم و اگر روزي به من بگويند كه ديگر نمي‌توانم بازي كنم فقط رانندگي برايم مي‌ماند.

* قدرت كاركردن را خداوند به من مي‌دهد

بازغي در پاسخ به اينكه خداوند كجاي زندگي او است، گفت: براي من خدا در همه جاي زندگي‌وجود دارد در يكي، دوسال گذشته سختي كار بروي من بسيار بوده گاهي پيش آمده 17 ساعت بدون استراحت كار كرده‌ام، بي‌خوابي، سفرهاي طولاني همه اين مسائل در حرفه ما است وقتي با خود فكر مي‌كنم مي‌بينم اين فقط قدرت خداوند است كه به من كمك مي‌كند تا به انرژي و انگيزه به مسير خود ادامه دهم.

اين بازيگر در پايان به خاطر سلامتي كه خداوند به او عنايت كرده پروردگار را شكر گفت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار