ابوالفضل جليلي فيلمساز سينما گفت: من تنها فيلمساز دنيا هستم كه هيچ كدام از فيلمهايم اكران نمي شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران ابوالفضل جليلي فيلمساز سينما شب گذشته مهمان برنامه گفتگوي تنهايي بود.

جليلي در ابتداي گفتگوي خود بيان كرد: من تنها فيلمساز در دنيا هستم كه هرچه فيلم مي سازم ممنوع النمايش مي شود.

وي به مذهبي بودن خود از دوران كودكي اشاره كرد و ادامه داد: من از كودكي در كارهاي مذهبي بودم و تمامي فيلمهاي من نيز ريشه هاي مذهبي دارند به همين دليل با اشخاص مذهبي در ارتباط هستم.

جليلي گفت: تمامي داراي من از اين دنيا يك ماشين سيمرغ به همراه يك آپارتمان 80 متري است كه نيمي از آن به نام همسرم و نيم ديگر آن به نام پسرم است.

*از 6 سالگي عاشق اين بودم كه خدا را پيدا كنم

وي به علاقمندي خود به خدا اشاره كرد و گفت: از 6 سالگي عاشق اين بودم كه خدا را پيدا كنم و با تمام وجود او را لمس كنم.

جليلي به خريد زميني كوچك و كاشت درختاني به نام اشخاص برجسته اشاره كرد و گفت: شرايطي فراهم شد تا قطعه زميني بخرم اما بدون هيچ گونه امكاناتي، يك روز در آنجا نشسته بودم و تصميم گرفتم درختاني به نام كساني كه دوستشان دارم بكارم.

*درخت گيلاس به نام پدر و مادرم كاشتم

جليلي تصريح كرد: در آنجا شروع به كاشت درختاني به نام كساني كه دوستشان دارم كردم اولين درخت را براي پدرم كاشتم درخت بعدي را براي دوست رزمنده ام كاشتم و درختاني بعدي را براي بزرگاني چون علامه طباطبايي، شيخ ابوالحسن خرقاني و شهيد حاج حسين خرازي كاشتم.

*ديوانه‌ي شيخ ابوالحسن خرقاني ام

جليلي به علاقه خود به شيخ ابوالحسن خرقاني اشاره كرد و ادامه داد: يكي از دلايلي كه باعث شد تا به ياد او درختي بكارم و به وجودش علاقمند شوم فقط به خاطر جمله اي بود كه از او آموختم.

هر آنكس كه به دين سرآي در آ‌يد نانش دهيد و از ايمانش مپرسيد چرا كه آنكس كه بر درگاه خداي عزوجل به جاني ارزد البته كه در سراي بوالحسن به ناني ارزد.

*حرف هاي مرا سانسور نكنيد

وي ادامه داد: براي يك فرد عاشق همه چيز زيبا به نظر مي‌رسد زندگي با تمامي چيزهايي كه در درون خود دارد براي من زيبايي دارد.

اين فيلمساز خطاب به جوانان علاقمند به بازيگري بيان كرد: من به دليل شغلم با جوانان بسياري در ارتباط هستم خيلي از آنها مي‌گويند ما  عاشق بازيگري هستيم اما نمي‌دانم چرا رشد نمي كنيم و من در جواب مي گويم صد سال پيش كساني بودند به وسيله آهن از اين سر دنيا بر آن سر دنيا سفر كردند و وسيله اي به نام هواپيما را اختراع كردند.

*بازيگري كاري ندارد

وي ادامه داد: اگر طالب كاري باشي به آن مي رسي وقتي هواپيما در هوا حركت مي كند پس  بازيگري ديگر در روي زمين چندان كار مشكلي نيست.

*جليلي از خاطرات خود از جنگ و جبهه مي گويد

وي ادامه داد: زمان جنگ براي فيلمبرداري به آبادان رفتيم كه من تصويربردار بودم در حالي كه جواني 20 ساله و سرشار از غرور و اعتماد به نفس بودم.

جليلي ادامه داد: سن كمي داشتم اما در آنجا چيزهايي ديدم كه از خود شرمنده شدم وقتي كه يكي از برادران در جبهه گفت از جاي خود حركت نكنيد چند عراقي نزديك ما هستند و من از ترس در حال مردن بودم.

وي گفت: آن موقع بود كه احساس پوچي به من دست داد تازه فهميدم كه هيچ نيستم. در مقابل زحماتي كه بچه ها كشيده بودند و بي خوابي هايي كه تحمل كرده بودند از خودم خجالت كشيدم.

جليلي گفت: آن زمان بودم كه احساس كردم خيلي حقيرم هنرمندان واقعي كساني بودند كه با تمام وجود جنگيدند.

گفتگوي تنهايي هر شب ساعت 22 از شبكه 4 به ميزباني هنرمندان مي رود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار