سخنگوي هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه اقتصاد مقاومتي از دير باز جزء آموزه ديني ملت ايران بوده است، گفت: اقتصاد مقاومتي به معني عدم خودباختگي در مقابل تهديدات دشمنان است و پيکره اقتصادي کشور بايد بر توانمندي‌هاي داخلي تکيه کند.

عبدالرضا مصري نماينده مردم کرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه اقتصاد مقاومتي از دير باز جزء آموزه ديني ما بوده است، گفت: ما در مقابل حمله دشمنان يک مقاومتي به نام عاشورا و در مقابل هر حرکت و فشار اقتصادي يک حرکتي به نام رمضان داريم، لذا ما از قبل تربيت‌شده اقتصاد مقاومتي هستيم.
وي در ادامه اقتصاد مقاومتي را به بدن سالم و بيماري که بر بدن حادث مي‌شود، تشبيه کرد و افزود: اگر يک بدن آماده و ورزيده باشد در مقابل هر نوع بيماري که ممکن است از بيرون پديدار شود مقاوم است، بنابراين امروز هم اگر ما توان و قدرت اقتصادي کشور را بالا ببريم غرب از راه اقتصاد، تحريم و خيال‌هاي خامي که در سر مي‌پروراند، نخواهد توانست ضربه‌اي به کشور وارد کند.
عضو کميسيون اجتماعي در ادامه تصريح کرد: هر بيماري ممکن است محدوديت‌هايي به همراه داشته باشد اما مقاومت بدن در مقابل آن باعث مي‌شود که اين محدوديت‌ها زود گذر باشد و بدن دوباره شادابي و سلامتي خود را بيابد.
 سخنگوي هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه پيکره اقتصادي کشور بايد براساس توانمندي‌هاي داخلي سامان يابد گفت: اگر براساس فرمايش مقام معظم رهبري که در ابتداي سال مبني بر توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني مطرح شده عمل کنيم يعني به آنچه خودمان داريم بها دهيم مي‌توانيم بي‌نياز از هر چيزي شويم که دشمنان ما مي‌خواهند با منت به ما بدهند.
 نماينده مردم کرمانشاه با اشاره به تحريم بنزين که از سوي غرب بر کشورمان تحميل شده، اظهار داشت: با برنامه‌ريزي اصولي از بنزيني که هر روزه به کشور وارد مي‌شد بي‌نياز شديم. با توليد بنزين در داخل کشور تير آنها به سنگ خورد و اين پيروزي در صورتي است که مهمترين تهديدي که از سوي غرب و آمريکا مطرح مي‌شود تحريم بنزين بود که ما توانستيم با يک نوع مقاومت و برنامه ريزي درست از همان مقدار بنزيني که در داخل کشور داشتيم بهره‌مند شويم بنابراين اقتصاد مقاومتي اقتصاد جانشيني و جايگزيني است يعني زماني که دشمن مي‌تواند از يک نقطه به ما فشار بياورد ما خودمان را تقويت کنيم و بتوانيم مقابل تهديدات بايستيم.
 مصري با بيان اينکه يکي ديگر از ابعاد اقتصاد مقاومتي، عدم خود باختگي در مقابل تهديداتي است که از سوي دشمنان مطرح مي‌شود، اظهار داشت: ما نبايد با هر حرکتي که دشمن انجام مي‌دهد گمان کنيم که به آنها نياز داريم بلکه اگر محکم بايستيم هيچ نيازي به آنها نداريم و خودمان مي‌توانيم نيازهاي خود را تامين کنيم.
انتهاي پيام/ب2
برچسب ها: اقتصاد ، مقاومت ، مجلس ، تهدیدات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار