نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: به گفته مقام معظم رهبري اروپا و غربي‌ها يك جنگ اقتصادي نابرابري را به وجود آوردند كه يكي از راههاي برون‌رفت از آن، ايجاد اقتصاد مقاومتي در كشور است.

حجت‌الاسلام سيد محمدحسن ابوترابي فرد در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران ‌با اشاره به حضور نظام سلطه در جهان اظهار داشت: نظام سلطه در جهان امروزي در انديشه براي مصادره کردن هويت و شخصيت ملت‌ها است و اگر ملتي بخواهد به جايگاه سياسي، اقتصادي و علمي در دنيا برسد بايد زمينه دست‌يابي به اقتدار و ظرفيت‌هايي كه به افزايش مقاومت در مقابل اين سلطه‌گران منجر مي‌شود، تلاش كنند.

وي افزود: خوشبختانه ملت ايران در عرصه هاي سياسي، دفاعي و امنيتي و ... داراي جايگاه فاخري در دنيا است و در حال حاضر عرصه اقتصادي از جمله حوزه‌هايي است که بايد به آنها بيشتر پرداخته شود تا به يك جايگاه رفيع در آسيا و دنيا برسيم.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: با توجه به اوضاع اقتصادي نامناسب در غرب اروپا، ملت ايران در برابر اقتصاد اروپا و غرب داراي اقتصادي پويا است اما با تحريم‌هاي ناجوانمردانه غرب اين عرصه را به مردم تنگ كرده اند كه در اين اوضاع به گفته مقام معظم رهبري يك جنگ اقتصادي نابرابري به وجود آوردند كه يكي از راههاي برون رفت از آن ايجاد اقتصاد مقاومتي در كشور است.

اين نماينده مجلس با اشاره به وجود همه ظرفيت‌هاي لازم براي تحقق اقتصاد مقاومتي در كشور اذعان داشت: ظرفيت‌هاي مناسب و خوبي براي ايجاد اقتصاد مقاومتي وجود دارد كه مي‌توان به مهم‌ترين ظرفيت آن يعني ظرفيت منابع انساني در كشور اشاره كرد.

وي با تاکيد بر اينکه اکنون سه دهه از انقلاب مي‌گذرد، ادامه داد: با تربيت افراد شاخص و برجسته و گره‌گشا در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي، قدرتمندي كشور ايران در همه عرصه‌ها ثابت شده است.

حجت‌الاسلام ابوترابي فرد تصريح كرد: منابع عظيم مالي و موقعيت مهم و عالي جغرافيايي از ديگر ظرفيت هاي موجود است که براي ما فرصت استثنايي را فراهم مي‌كند.

وي با مهم خواندن بهره‌برداري صحيح از چنين ظرفيت‌هايي براي ايجاد اقتصاد مقاومتي افزود: اگر وابستگي خود را به حوزه‌هاي غيرضروري و خارجي كاهش داده و بهره‌برداري درستي از ظرفيت‌هاي داخلي انجام دهيم قطعا در دهه چهارم انقلاب شاهد ايراني قدرتمند در جهان خواهيم بود.

نايب رئيس مجلس به کاهش وابستگي‌هاي كشور اشاره کرد و گفت: لازم است وابستگي به درآمدهاي حاصل از فروش نفت و گاز کاهش پيدا کند چرا كه در صورت تحقق اين امر گام بزرگي براي قدرتمندي بيشتر اقتصادي كشور برداشته مي شود.

حجت‌الاسلام ابوترابي فرد يكي ديگر از راه‌هاي اقتصادي مقاومتي در كشور را ايجاد سرمايه‌هاي پايدار دانست و گفت: سرمايه‌هاي ارزشمندي مانند نفت كه مي‌تواند باعث ايجاد سرمايه‌هاي پايدار و ماندگاري شوند عامل ايجاد اقتصاد مقاوم هستند.

اين نماينده مجلس درباره فروش نفت خاطر‌نشان كرد: از ديگر مواردي كه براي تحقق اقتصاد مقاومتي بايد مورد توجه قرار گيرد فروش نفت است لذا ما در اين عرصه بايد به گونه‌اي عمل كنيم كه نياز ديگران بيشتر از نياز ما به فروش نفت باشد.

حجت‌الاسلام ابوترابي فرد يادآور شد: كشورهايي كه اكنون در زمين آمريكا بازي مي‌كنند و خريد نفت خود را از ما قطع كرده‌اند در آينده ايران به آن‌ها نفت نخواهد فروخت تا جبراني براي رفتار آن‌ها نسبت به كشورمان در طول چند سال اخير باشد.
انتهاي پيام/س3

برچسب ها: ابوترابی ، مجلس ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار