رئیس واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به عنوان رئيس بزرگترين واحد دانشگاه آزاد از دانشجويان و اساتيد در برگزاري کرسي‌هاي آزادانديشي و دستيابي به جايگاه واقعي خود، حمايت خواهم كرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در همايش هم انديشي بررسي حقوق بشر اسلامي در ميانمار كه در دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركز برگزار شد فردوس حاجيان رئيس اين دانشگاه در ارتباط با اهداف دانشگاه آزاد اسلامي  اظهار داشت: با حفظ آرمان‌ها و اعتقادات‌ اصيل‌ بايد با تلاش متوليان علم به اهداف بزرگ دانشگاه آزاد برسيم.
 
وي گفت: بنده به عنوان رئيس بزرگترين واحد دانشگاه آزاد در حمايت از دانشجويان و اساتيد در برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي وكرسي‌هاي آزادانديشي در دستيابي به جايگاه واقعي خود به دور از دغدغه‌هاي سياسي از تمام دانشجويان در اين راه حمايت خواهم كرد.
 
 حاجيان در ادامه با بيان اينكه بايد به تمام دانشجويان فرصت ابراز عقايد و افكارشان را داد، گفت: بايد با استفاده از تجارب اساتيد مختلف در رشته علوم سياسي با بهره گيري از تفاسير اسلامي براي فراهم كردن يك بستر مناسب در ادامه مسير رو به جلو تلاش مضاعف داشته باشيم.
 
رييس دانشگاه آزاد واحد تهران مركز با اشاره به اينكه دانشجويان مورد كم لطفي برخي ازمسئولان قرار گرفته‌اند افزود: در برگزاري كرسي‌هاي آزادانديشي به واسطه دانشجوياني كه دغدغه‌هاي مختلفي را در مسائل مختلف دارند علي‌رغم عضويت در تشكل هاي دانشجويي مورد كم لطفي واقع شده‌اند كه بايد با تدابير لازم راه را براي آنان باز كنيم.
 
حاجيان در ادامه به تاكيد فرهاد دانشجو در ارتباط با  فعاليت دانشگاه آزاد اشاره داشت وگفت:‌ این دانشگاه امروز يك بستر مناسب براي تمامي امور است كه بايد در  ابتدا فرهنگ، سپس پژوهش و در نهايت آموزش مورد توجه همگان قرار گيرد؛ چرا كه هر كدام از اين مسائل مانند يك زنجير به هم متصل هستند.
 
وي  با بيان اينكه دانشگاه واحدتهران مركز 30 سالگرد تاسيس خود را پشت سر گذاشت اظهار داشت:اينجا دانشگاه تهران مركز است،قلب تپنده دانشگاه آزاد ،و ما در اين مكان جمع شده‌ايم كه بستر پويايي علم را با وجود گويش‌هاي مختلف از نگاه‌هاي متكثر گسترش دهيم.
 
رييس دانشگاه آزاد واحد تهران مركز با اشاره به اينكه دانشگاه به عنوان ميعادگاه تقوا مد نظر است، گفت:مسئولان بايد با تقواي خالصانه ابرقدرتهايي كه درحال تصميم گيري عليه مسلمانان هستند را متوجه اشتباهاتشان كنند و بايد به كل جهان اعلام كنيم كه ما ايرانيان نگران بشريت در تمام هستيم.
 
حاجيان با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر اينكه "آرمان‌گرايي با درك واقع ‌گرايي زيباست"خاطر نشان كرد: طبق بيانات ايشان براي رسيدن به آرمان‌گرايي بايد با شناسايي واقعيت‌ها از طريق تدبير و مجاهدت به اين هدف اخص ومهم دست پيدا كنيم .
 
رئيس دانشگاه آزاد واحد تهران مركز اضافه كرد: كليد واژه‌هايي كه بايد سياستمداران كشور در ارتباط با اداره امور مورد توجه قرار دهند حضور در جهاد است كه بايد به اين مسئله اذعان داشت كه تدبير بدون مجاهدت فايده ندارد و بايد با تقوا وارد جهاد شد.
 
وي، هدف از برگزاري اين همايش را اينگونه عنوان كرد: دفاع از مظلومان مسلمان در تمام دنيا و همچنين اجماع گويش‌هاي مختلف و يكسان‌سازي تفكرات متفاوت براي حمايت از مسلمانان در جهان است.
 
حاجيان داشتن بصيرت لازم  از سوی دانشگاهيان را براي دانشگاه‌ آزاد حائز اهميت دانست و تصريح كرد: در دانشگاه آزاد رسيدن به عرش‌برين، با ستون‌هاي بصيرت مدنظراست و اين بصيرت همان آگاهي از مسائل روز دنياست كه متاسفانه در شرايط كنوني شاهد كشتاردسته‌جمعي مسلمانان بي‌گناه ميانماري هستيم .
 
رئيس دانشگاه آزاد واحد تهران مركز درادامه به كشتار مسلمانان ميانماري اشاره و بيان داشت: اگرچه مسلمانان در ميانمار به عنوان يك قشر اقليت از سوي دولت بودايي در آن كشور به حساب مي‌آيند اما اين اقليت به لحاظ تعداد مد نظر نيست بلكه بايد كيفيت اين مسئله را مورد توجه قرار دهيم .
 
حاجيان با بيان اينكه اقليت اگر بيان عقيده و افكار بشري داشته باشد اكثريت است تاكيد كرد:با توجه به اينكه اسلام آيين صلح و دوستي است و يك نگاه عادلانه و دلسوزانه به تمامي مسائل دارد ما مسلمانان ايراني در حمايت از مردم مظلوم ميانمار مي‌توانيم اقدامات انسان دوستانه را براي آنان انجام دهيم.
 
وي در ادامه به سخنان فرهاد دانشجو رئيس دانشگاه آزاد در انتقاد از عملكرد دانشگاهيان در حمايت از مسلمانان ميانماري اشاره داشت و تصريح كرد: ميانمار مهم است،‌ميانمار مهم است.وي با تاكيد بر اينكه پرداختن و بررسي به مسائل داخلي ميانمار از سوي دانشگاهيان بايد هر چه سريعتر صورت بگيرد خواستار اين امر مهم از سوي داشگاهيان شد.
 
حاجيان درپايان خاطرنشان كرد: همه بايد بدانند كه دانشگاه محل بازي‌هاي سياسي نيست و تمام عرايض من برخاسته از تعقل من و هيجانات من برخاسته از رنج كودكان ميانماري است كه بايد با بصيرت و وحدت برخاسته از تدبير و مجاهدت با حركت در زير چتر ولايت به اهداف والاي خود در تمام مسائل برسيم.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار