معاون رئيس دانشكده علوم سياسي دانشگاه تهران مركز گفت: فجايع كشتار مسلمانان در ميانمار از جانب كساني حمايت مي‌شود كه دو قرن است ادعاي انسان دوستي و حقوق بشرشان گوش فلك را کر كرده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سيد علي مرتضويان معاون دانشكده علوم سياسي دانشگاه تهران مركز در نشست هم انديشي بررسي حقوق بشر مسلمانان ميانمار با اشاره به كشتار مسلمانان اين كشور گفت: فجايع كشتار مسلمانان در ميانمار از جانب كساني حمايت مي‌شود كه دو قرن است ادعاي انسان دوستي و حقوق بشرشان گوش فلك را کر كرده و اين در حالي است كه تمام نهادهاي حقوق بشر در راس آنها سازمان ملل در اين زمينه سكوتي مشكوك و بد فرجام را اختيار کرده‌اند.

وي تصريح كرد: تمام كنوانسيون‌هاي حقوق بشر به صراحت حقوق اقليت‌ها را به رسميت شناخته و فعاليت‌هاي فرهنگي آنان را تضمين مي كنند؛ اما در اين مورد سكوتي مشكوك داشته و رسانه ها كه مدعي آزادي هستند در اين قضيه اطلاع رساني نكرده گويي هيچ اتفاقي نيفتاده است.

مرتضويان با اشاره به اين كه ايران پيشتاز در زمينه دفاع از حقوق بشر است اظهار داشت: جمهوري اسلامي به طور شايسته در اين زمينه عمل نكرده است و بايد در زمينه دفاع از حقوق مسلمانان ميانمار با صدور اعلاميه ها و قطع نامه ها حمايت از آنان را اعلام كند.

معاون دانشكده علوم سياسي دانشگاه تهران مركز خاطر نشان كرد: بعد از پايان جنگ سرد تصور مي شد منازعات ايدئولوژيك در جهان تمام شده، اما كشتار مسلمانان نشان مي‌دهد كه مشكلات جهان مربوط به نظام دو قطبي نبوده، بلكه نگاه آن‌ها به انسان اشتباه است.
 
وي به اين نكته در حقوق بين الملل كه اگر يك انسان به ناحق كشته شود يعني براي كل بشر اين اتفاق افتاده اشاره كرد و گفت: تمام جوامع موجود بايد با اين نگاه فعاليت كنند و ما نيز نسبت به اين مسئله حساسيت نشان دهيم؛ چرا كه اگر حساسيت نداشته باشيم اين اتفاقات در نسل هاي ما هم رخ خواهد داد.

وي در پايان با اشاره به بيانيه هاي صورت گرفته توسط واحدهاي مختلف دانشگاه آزاد خاطر نشان كرد: دانشگاه آزاد در مطالبات بشر دوستانه همواره پيشتاز بوده و دفاع از حقوق مسلمانان ميانمار نشانه احساس مسئوليت و همدردي اساتيد و دانشجويان دانشگاه آزاد است.
انتهاي پيام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار