بيانيه حمايت از مردم بي گناه ميانمار توسط رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركز در نشست بررسي هم انديشي حمايت از مسلمانان مظلوم ميانمار و محكوميت اين فجايع هولناك در برمه در اين دانشگاه امروز قرائت شد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، فردوس حاجيان رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مركز در همايش بررسي هم‌انديشي حمايت از مسلمانان مظلوم ميانمار و محكوميت اين فجايع هولناك در برمه توسط دولت بودايي آن كشور كه در دانشگاه تهران مركز با حضور تعدادي از اساتيد و تشكل‌هاي دانشجويي برگزارشد بيانيه‌اي را قرائت كرد.

متن بيانيه به شرح زير است:

اکنون دنيا به نقطه حساسي از تاريخ نزديک مي‌شود تا تاريخي که در ازاي خود اگر چه داراي نقاط تاريک و قرون وسطايي است ولي همواره رو به تکامل و روشني داشته و دارد اما حالا گويي نفس تاريخ از آنچه که از بشر بر بشر مي‌رود به تنگ آمده و به قهقرا مي‌رود. سير تحول فکري بشر تا به آنجا پيش رفته است که به مقوله حقوق بشر به عنوان يک سلسله حقوق خدادادي و نفي کننده هر گونه استعمار و استبداد نگاه کند و به آزادي چنان شاخ و برگي بدهد که علاوه بر آزادي بيان، عقيده و مذهب به بي نهايت"آزادي" هم بيانديشند و به حدي از فراغت خاطر نسبت به حقوق انسان‌ها برسد که به تدوين قوانين مدون در مورد حقوق حيوانات بپردازد.

عجبا که اکنون بديهي‌ترين حقوق بشر که حق حيات است در نقاطي از دنيا ناديده گرفته مي‌شود و مناديان حقوق بشر که گوش دنيا از شعارهاي رنگارنگ آنها پر شده است نيز در برابر آن، سکوت پيشه کرده‌اند.

حرکت حساب شده سرکوب مسلمانان در نقاط مختلف جهان را نبايد صرفا يک حرکت ضد حقوق بشر تلقي کرد بلکه يک اقدام سياسي عليه بيداري پيروان اسلام است که از سوي قدرت‌هاي استکباري سازماندهي مي‌شود. سرکوب وحشيانه مسلمانان(برمه-ميانمار) از سوي يک گروه افراطي که با مماشات دولت مرکزي نسبت به افراطيون همراه است آيا يک اتفاق ساده يا يک اختلاف درون گروهي است؟

روشن است که اين سرکوبي آن هم با شيوه‌هاي قرون وسطايي از جمله: سوزندان، سلاخي و.... نمي‌تواند يک حرکت خودسرانه باشد. کما اينکه در ساير کشورها نيز طي يکي دو سال اخير چنين اتفاقي يک رويداد معمولي نبوده است.

آن طور که اخبار منتشره حکايت دارد دولت ميانمار مسلمانان اين کشور را به رسميت نمي‌شناسند و با اين موضع ضد انساني نه تنها حقوق شهروندي مسلمانان را نفي کرده بلکه هر اقدامي عليه آنان را تاييد كرده است.

بدين‌وسيله دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مرکزي به تبعيت از مقام عظماي ولايت و با رهنمودهاي رياست عالي دانشگاه آزاد اسلامي فرهاد دانشجو ضمن حمايت از همه مظلومان جهان به ويژه مسلمانان ميانمار، اين رفتارهاي ناشي از مستي قدرت که تهي از اخلاق، معنويت و آزادي معنوي است را محکوم كرده و همدردي خود را با آزادگان و مسلمانان جهان ابراز مي‌دارد.

سرپرست، کارکنان، دانشجويان و تشكل‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران مرکز

انتهاي پيام/ر
برچسب ها: دانشگاه ، بیانیه ، بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار