دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی گفت: در سال 91 استان تعهد ایجاد بیش از 16 هزار فرصت شغلی جدید را دارد.

  به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران بیرجند؛عابدین محمدی    در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با اشاره به میزان تعهد اشتغال استان در سال جاری اظهار کرد: استان در سال جاری باید 16 هزار و 542 فرصت شغلی ایجاد کند.   


وی ادامه داد: این رقم در قالب 8 هزار و دو فرصت شغلی جدید، 7 هزار و 679 بیکار قبلاض شاغل و 861 جابه‌جایی شغلی تعریف شده است.  

 دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد استان در ایجاد مشاغل خانگی گفت: در سال گذشته مجوز ایجاد 11 هزار و 701 فرصت شغلی مشاغل خانگی در استان صادر شده است که از این رقم 10 هزار و 464 پرونده به بانک‌ها معرفی شدند.    محمدی اضافه کرد: از این رقم نیز 6 هزار و 835 پرونده موفق به دریافت تسهیلات از بانک‌ها به رقم 16 میلیارد و 530 میلیون تومان شدند.    وی با اشاره به رقم کل اعتبارات مشاغل خانگی در استان در سال گذشته گفت: تسهیلات مشاغل خانگی در استان در سال گذشته 27 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است.   


دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی افزود: با توجه به ارقام مذکور مجوز جدیدی برای مشاغل خانگی صادر نمی‌شود.    محمدی از دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا با توجه به مدت زمان سپری شده از سال جاری اطلاعات و آمار مشاغل خانگی خود را در سامانه مشاغل خانگی ثبت کنند.   

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به نرخ 38 درصدی مشارکت اقتصادی مردم استان، گفت: جمعیت فعال استان 240 هزار نفر بوده و میزان تعهد اشتغال استان در سال جاری بیش از 16 هزار نفر است و با توجه به جمعیت 17 هزار نفری بیکار استان پیش‌بینی می‌شود نرخ بیکاری استان به دو یا صفر برسد.  /س

برچسب ها: تعهد ، شتغال ، زایی ، در ، خراسان ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.