گلستان پیشتاز کشور در تولید دانه های روغنی است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ رییس سازمان جهاد كشاورزی گلستان  گفت: 650 هزار هكتار اراضی زراعی و باغی در استان گلستان زیر كشت است كه بخش عظیمی از تولید را به خود اختصاص می دهد.

'سید بصیر سید محمدی' با اشاره به اینكه 60 درصد از دانه های روغنی كشور در گلستان تامین می شود افزود: گلستان سهم به سزایی در تولید گندم، جو، كلزا و آفتابگردان دارد و در بخش دام و طیور نیز با تولید 110 هزار تن مرغ رتبه ششم كشور را دارد.

وی اشاره به رتبه گلستان در بخش باغداری ادامه داد: 15 هزار هكتار از اراضی استان زیر كشت زیتون است كه پیش بینی می شود ظرف 3 الی 4 سال آینده در این بخش به رتبه اول كشور دست یابیم.

رییس سازمان جهاد كشاورزی گلستان رتبه استان را با تولید 18 هزار تن محصولات شیلاتی در این بخش سوم ارزیابی كرد و یاداور شد: 32 درصد اشتغال استان در بخش كشاورزی است.

وی با بیان اینكه استان ظرفیت و پتانسیل عظیمی در كشاورزی دارد، اظهارداشت: متناسب با این ظرفیت ها مشكلاتی نیز وجود دارد.

سید محمدی تنظیم بازار را مهمترین اولویت بخش كشاورزی عنوان كرد و گفت: اگر همه امور و موضوعات كشاورزان ساماندهی گردد و بازار آماده نباشد زحمات یك ساله كشاورز به هدر خواهد رفت.

وی از تهیه طرح تنظیم بازار محصولات كشاورزی خبر داد و افزود: این طرح از نیمه دوم سال گذشته با هماهنگی برخی دستگاه ها به منظور حمایت از فروش محصولات كشاورزان تهیه شد كه 16 محصول زراعی، 9 محصول باغی و 6 محصول دامی تحت پوشش این طرح می باشد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.