یلم های علمی کیهان شناسی با هدف معرفی آیه های قرآنی در زمینه نجوم و ارائه توضیحات درباره مباحثی از جمله آغاز خلقت جهان هستی برای بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به نمایش در می آید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سید حسین امیدیانی، عضو انجمن فیزیک و نجوم ایران و مسئول واحد نجوم در گفت و گو با خبرنگار ستاد اطلاع رسانی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار کرد: در واحد نجوم و کیهان شناسی فیلم های علمی کیهان شناسی به بازدیدکنندگان عرضه شده ضمن اینکه برخی از فیلم ها نیزنمایش داده می شود تا از این طریق، آیه های قرآنی در زمینه نجوم و مباحثی از جمله آغاز و مراحل خلقت جهان هستی از دیدگاه قرآن برای علاقه مندان به طور کامل توضیح داده شود.
 
وی افزود: در این آثار ابتدا درباره عظمت خلقت جهان برگرفته از قرآن صحبت می شود که اهمیت بیشتر خلقت آسمان ها و زمین نسبت به فیزیک انسان را بیان می کند، همچنین درباره مباحث علمی از جمله دور شدن خوشه های کیهانی که در قرآن به آن اشاره شده است، در این واحد به بازدیدکنندگان توضیحات لازم ارائه خواهد شد.
 
عضو انجمن نجوم ایران بیان کرد: قرآن کریم به شیوه های مختلفی مردم را هدایت کرده است و از ما خواسته تا نسبت به آیات قرآن تفکر و تدبر کنیم و نگاه علمی به جهان هستی داشته باشیم زیرا یکی از روش های خدا شناسی تفکر در خلقت جهان است.
 
امیدیانی اضافه کرد: نقش دانشمندان در کشف مسائل علمی از اهمیت بالایی برخوردار است. آنها می توانند با محاسبات دقیق و تفکر در 150 آیه کیهان شناسی نظم جهان را بیش از این اثبات کنند.
 
بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 25 تیر ماه با شعار «قرآن، فرهنگ بیداری» در مصلای بزرگ تهران حضرت امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده است و تا 24 مرداد ادامه دارد./ی2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.