کريستين ساينس مانيتور: اظهارات جنگ طلبانه رامني دراسرائيل انتقاد جامعه جهاني را به شدت برانگیخته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، کريستين ساينس مانيتور نوشت: اظهارات جنگ طلبانه ميت رامني نامزد جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري خواه آمريکا در اسرائيل جامعه بين المللي را به شدت نگران کرده است که انتخاب وي به عنوان رئيس جمهور دنيا را بي ثبات کند.

اين روزنامه در مقاله اي به قلم تام پيتر نوشت: اظهارات ميت رامني نامزد جمهوري انتخابات رياست جمهوري آمريکا در اسرائيل انتقادات بسياري را به همراه داشت. روز سه شنبه چين اعلام کرد اظهارات جنگ طلبانه رامني مبني بر اعلام بيت المقدس به عنوان پايتخت اسرائيل مي تواند تنش ها ميان اين رژيم و فلسطين را تشديد کند.

برهمين اساس شين هوا، سرويس خبري رسمي چين نوشت: رامني در اظهارات خود به طور کل حقايق تاريخي را فراموش کرده و در واقع با بي مسئوليتي کامل و تنها براي جلب آراي يهوديان آمريکا، اين سخنان را به زبان آورده است. از نظر فلسطيني ها هرگونه اظهارنظري به نفع طرف ديگر درگيري، آن هم بدون در نظر گرفتن تاريخ و حقايق، غيرمسئولانه و ناعادلانه است. اين امر مي تواند شرايط را براي ادامه مذاکرات صلح اسرائيل و فلسطين وخيم تر کند.

چين همچنين از اظهارات رامني درباره انتقال سفارت آمريکا به بيت المقدس به شدت انتقاد کرد. تاکنون آمريکا از انجام اين کار امتناع  کرده است، چرا که اين اقدام مي تواند به حاکميت اسرائيل در شهر مورد مناقشه تل آويو و فلسطين مشروعيت ببخشد.

به نوشته اين روزنامه، رامني در گذشته نيز به خاطر سياست خارجي ضعيف اش مورد انتقاد قرار گرفته بود، اما واکنش شديد چين مي تواند نشان دهنده نگراني بين المللي از انتخاب رامني به عنوان رئيس جمهور امريکا باشد، چرا که انتخاب نامزد جمهوري خواه مي تواند بي ثباتي جديدي در سطح دنيا ايجاد کند.

بايد خاطر نشان کرد اظهارنظر اخير رامني با انتقاد شديد فلسطيني ها نيز همراه بود. فلسطيني ها رامني را به خاطر اينکه تفاوت طبقاتي و اقتصادي ميان اسرائيلي ها و فلسطيني ها را به خاطر دلايل فرهنگي برشمرده است، وي را نژادپرست مي دانند. 

با انتقاد بين المللي از اظهارات رامني، ستاد انتخابات باراک اوباما رئيس جمهور نيز از اين فرصت براي حمله به رامني استفاده کرده و اعلام کرد، رامني نمي تواند منافع آمريکا را در خاورميانه تامين و حفظ کند. ستاد انتخابات اوباما با زير سوال بردن موضع جنگ طلبانه رامني تصريح کرده است: اعتبار و نفوذ آمريکا در خاورميانه به اين بستگي دارد که بتواند خود را يک کارگزار قابل اعتماد معرفي کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار