سخنان وزیر امور خارجه آمریکا، درباره آزادی دینی در مصر، انتقاد شدید احزاب و جنبش های انقلابی مصر را به دنبال داشت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الاهرام ، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، در گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا در سال 2011، تاکید کرده بود که آزادی دینی در مصر بسیار ضعیف است.  
مصطفی یونس النجمی، سخنگوی رسمی اتحادیه عمومی انقلاب مصر، اظهارات کلینتون را مبنی بر حمایت از بهایی ها، صوفی و مسیحیان مصر، کاملا رد کرد و آن را دخالت در حاکمیت مصر دانست. النجمی در این خصوص گفت: مصر کشوری است که معنای واقعی شهروندی و حمایت از اقلیت ها را می‌داند؛ زیرا کشور صلح است.
تامر القاضی، سخنگوی رسانه ای اتحادیه جوانان انقلاب مصر نیز سخنان وزیر امور خارجه آمریکا را دخالت در امور مصر گفت: آمریکا به گونه ای رفتار می‌کند که گویی پدر معنوی مسیحیان جهان است. واشنگتن تلاش می‌کند که کنترل اوضاع مصر بعد از انقلاب را در دست بگیرد به همین سبب می‌خواهد بهانه ای برای دخالت در امور داخلی مصر و بهار عربی پیدا کند.  
وی اتخاذ موضعی قوی در برابر کلینتون را خواستار شد.  
از سوی دیگر، عصام شعبان، سخنگوی رسانه ای حزب کمونیست مصر، نیز گفت ما با وابسته بودن به آمریکا و دخالت های آن مخالفیم.  
احمد بهاء شعبان، رئیس حزب سوسیالیست مصر و عضو دبیرخانه مجمع ملی این کشور نیز بیانیه وزارت خارجه آمریکا را خطرناک دانست.  
وی به مقامات و مردم مصر درباره این ادعاها که زمینه ساز دخالت برای تقسیم عراق، سودان، سوریه،‌ لبنان، لیبی و سایر کشورهای عربی و اسلامی است، هشدار داد و گفت: فقط صدور بیانیه برای پاسخ به وزارت خارجه آمریکا کافی نیست، بلکه باید اقداماتی عملی در این خصوص صورت گیرد.

برچسب ها: احزاب ، مصر ، کلینتون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار