وکيل پايه يک دادگستري گفت: زندان بهترين راهكار تنبيه مجرمان بدون سوء سابقه نيست و قوه قضاييه بايد به دنبال مجازات‌هاي جايگزين و كاهش جمعيت كيفري باشد.

غلامرضا عرب گري در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه تلاش همه مسئولان قضايي بايد به کاهش جمعيت کيفري معطوف شود اظهار داشت: تلاش همه مسئولان قضايي و قضات براساس منويات رهبري بايد در راستاي کاهش جمعيت کيفري باشد تا زمينه فعاليت‌هاي فرهنگي و اصلاحي تربيتي بيشتر در زندان‌ها فراهم آيد.

اين وکيل پايه يک دادگستري ادامه داد: درصد بالايي از زندانيان براي اولين بار دچار خطا و جرم شده‌اند و بايد براي آنها برنامه ريزي شود تا واقعا اصلاح شده و به اجتماع برگردند.

وي با اشاره به وضعيت خانواده زندانيان تصريح کرد: نبايد خانواده زندانيان را مورد غفلت قرار دهيم زيرا اولين قرباني بعد از دستگيري مجرم خانواده وي هستند و بدتر از آن بر چسب خانواده زنداني بودن و حبس و بي اعتمادي و بدگماني جامعه به آنها،‌ که باعث مي‌شود در معرض آسيب جدي قرار بگيرند.

عرب گري با اشاره به اهميت نقش خانواده زندانيان تصريح کرد: خانواده زندانيان در بازسازي شخصيت زندانيان مي‌توانند نقش موثري داشته باشند و در اين راه بايد اداره کل، زندان‌ها را ياري کنند.

اين حقوقدان خاطر نشان کرد: زندان بهترين راهكار تنبيه مجرمان بدون سوء سابقه نيست و قوه قضاييه بايد به دنبال مجازات‌هاي جايگزين و كاهش جمعيت كيفري باشد.

"انتهاي پيام"/پ3
برچسب ها: زندان ، بهترین ، راهکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار