سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ارتباط و همكاری رسانه ای بین كشوری های مستقل را امری لازم دانست.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، به نقل از اداره اخبار و اطلاعات وزارت خارجه رامين مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه و هیات رسانه های همراه روز سه شنبه در پكن با جان خویی شون  دبیركل اتحادیه سراسری خبرنگاران چین دیدار و گفت وگو كردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران طی سخنانی در این نشست با اشاره به تهاجم رسانه ای غرب علیه كشورهای مستقل گفت: ارتباط همه كشورها و فرهنگ ها با یكدیگر امری پسندیده است، اما اگر فرهنگی بخواهد خود را با ابزارهای مختلف از جمله رسانه به دیگر كشورها تحمیل كند، باید مقابل آن ایستاد.
 
وی روابط چین و ایران را بسیار خوب و راهبردی دانست و افزود: در شرایطی كه كشوری های غربی با بحران های اقتصادی و اجتماعی روبرو هستند ، اما ایران و چین رشد اقتصادی را تجربه می كنند.
 
مهمان پرست با اشاره به جایگاه نخست ایران در زمینه ذخیره انرژی، گفت: آمریكایی ها از اینكه چین و برخی كشورهای آسیا به سرعت رشد می كنند ناراحت هستند زیرا می دانند بزودی جایگاه برتر اقتصادی دنیا متعلق به این كشورها خواهد بود.
 
وی تاكید كرد: به همین دلیل آنان تصمیم گرفته اند در سیستم رشد اقتصادی كشورهای بزرگ آسیا اختلال ایجاد كنند.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران یكی از راه های اختلال در رشد اقتصادی كشورهایی مانند چین را فقدان دسترسی به انرژی عنوان و بحث تحریم ایران را در همین رابطه ارزیابی كرد.
 
وی تصریح كرد، تحریم نفت ایران بیشتر از اینكه به كشور ما صدمه بزند، هدف آن قدرت های نوظهور و در حال پیشرفت در آسیا است.
 
مهمان پرست گفت: ایران برای تامین انرژی كشورهای در حال رشد از جمله در آسیا یك منبع قابل اعتماد و مطمئن است.
 
دبیركل اتحادیه خبرنگاران چین نیز طی سخنانی در این نشست با اشاره به اینكه جهان در حال تغییر است، گفت: قدرت های غربی در حال نابودی و اضمحلال هستند.
 
'جای خویی شون' با تایید دیدگاه های سخنگوی وزارت امور خارجه كشورمان ،افزود: غرب دوست ندارد كشورهای درحال رشد به برتری برسند اما این حقیقت در حال شكل گیری است.
 
وی همكاری های ایران و چین را عمیق و راهبردی خواند و تاكید كرد: ملت های ما در حال دفاع از حقوق خود هستند و به همین دلیل است كه چین موفقیت های ایران در عرصه های مختلف را تقدیر می كند.
 
وی افزود: اتحادیه خبرنگاران چین تلاش دارد تا با تقویت همكاری های رسانه ای، حقیقت و واقعیت های دو كشور بیشتر منعكس شود.
 
در این نشست سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیشنهاد تشكیل انجمن مشترك خبرنگاران بین ایران و چین را مطرح كرد كه مورد استقبال طرف چینی قرار گرفت .
 انتهاي پيام/س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار