منابع ديپلماتيک ايران و اروپا اعلام کردند ديپلمات‌هاي دو طرف امروز سه‌شنبه در استانبول ترکيه تشکيل جلسه مي‌دهند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، "ماجا کوجيانچيک" ‌سخنگوي کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا گفت: اين ديدار که پشت درهاي بسته و در مکاني نامعلوم برگزار مي‌شود، ساعت 10:30 دقيقه صبح امروز به وقت محلي مقارن 07:30 دقيقه به وقت گرينويچ آغاز مي‌شود.

"رامين مهمانپرست" سخنگوي وزارت امور خارجه ايران هم در کنفرانسي مطبوعاتي اعلام کرد: هدف اين نشست نزديک سازي مواضع ايران و گروه 1+5 است و بايد منتظر بمانيم و ببينيم  نتيجه اين مذاکرات به چه نقطه‌اي مي‌رسد.
 
اشاره وي به گروه 1+5(متشکل از آمريکا، روسيه، چين، فرانسه، انگليس و آلمان)است که از ايران خواسته‌اند غني سازي اورانيوم 20 درصد را به حالت تعليق در‌آورد.
 
اصل ديدار دو ديپلمات يعني هلگا اشميت معاون دبير کل اداره اقدام خارجي اتحاديه اروپا و علي باقري معان سعيد جليلي مذاکره کننده  ارشد هسته‌اي ايران در چهارم ژوئيه يعني يک روز پس از نشست کارشناسان در استانبول اعلام شد.

"ميشل مان" سخنگوي اشتون گفت: در پي اين ديدار ، بين اشتون که از سوي گروه 1+5 با ايران مذاکره مي‌کند و سعيد جليلي مذاکره کننده ارشد هسته‌اي ايران تماسي برقرار خواهد شد.

قدرتهاي بزرگ و ايران پس از مذاکرات روزهاي هجدهم و نوزدهم ژوئن در مسکو قرار گذاشتند، کارشناسان دو طرف ابتداي ژوئيه در استانبول نشستي داشته باشند. پس از اين نشست روسيه اعلام کرد در اين مذاکرات پيشرفتهايي حاصل شده است.

ايران از اورانيوم 20 درصد توليد شده صرفا براي رئاکتور تحقيقاتي و پزشکي تهران استفاده مي‌کند و بر اساس پيمان ان.پي.تي که امضا کرده است اين غني سازي را حق خود مي‌داند و از آن چشم پوشي نمي‌کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار