سفير سودان در انگليس و ايرلند در گفتگو با سي ان ان تاکيد کرد جنايتکاران اسرائيلي بايد براي قتل عام فلسطينيان در دادگاه لاهه محاکمه شوند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سي ان ان ؛ عبداللهي الازرق درباره اختلاف سودان و سودان جنوبي گفت بر خلاف آنچه برخي رسانه ها مي گويند، عمر البشير رئيس جمهور سودان نگفته است که مي خواهد مناطق مرزي سودان جنوبي را تصرف کند.

حقيقت اين است که سودان جنوبي هم اکنون دو لشگر در داخل خاک سودان نيرو دارد و مناطق وسيعي از شمال مرز توافق شده ميان دو کشور را اشغال کرده است. هيچ کسي در جهان قبول نمي کند که نيرويي خارجي سرزمينهايش را اشغال کند. همچنين هيچ کسي جنگ نيابتي را نمي پذيرد.

هم اکنون سودان جنوبي جنگي نيابتي را عليه سودان هدايت مي کند. آنها از جنبش شورشيان در کوردوان جنوبي، برودايل و داروفور حمايت مي کنند. دولت سودان جنوبي به اين شورشيان پناهگاه، مهمات و آموزش مي دهد تا آنها از مرز عبور کرده و وارد خاک سودان شوند و غيرنظاميان بيگناه را بکشند.

اين ديپلمات سوداني درباره اتهامات دادگاه بين المللي لاهه عليه فرماندار منطقه کوردوان جنوبي گفت به نظر من دادگاه جنايي بين المللي بازوي سياسي قدرتهاي بزرگ است. اين دادگاه نهادي سياسي است که تحت فرمان قدرتهاي بزرگ عمل مي کند. بنابراين احکامي که اين دادگاه صادر مي کند با انگيزه هاي سياسي است و اتهامات اين دادگاه عليه فرماندار کوردوان و رئيس جمهور سودان، بي اساس است.

الازرق افزود اگر آمريکا حاضر شود بوش و انگليس حاضر شود بلر را به دادگاه بين المللي لاهه تحويل دهد ما نيز حاضريم اگر حق با اين دادگاه باشد، که به هيچ وجه اين طور  نيست، هر کسي را که مجرم تشخيص دهد تحويل اين دادگاه دهيم. بعلاوه جنايتکاران زيادي در رژيم صهيونيستي وجود دارند که فلسطينيان بيگناه را بويژه در نوار غزه قتل عام مي کنند و اين جنايتکاران بايد به دادگاه لاهه تحويل داده شوند. در عمليات اخير تل اويو در نوار غزه نزديک به هزار و پانصد انسان بيگناه قتل عام شدند.

الازرق افزود رئيس جمهور سودان را نهادي متهم کرده است که ما آن را به رسميت نمي شناسيم و اساسنامه آن را امضا نکرده ايم. به نظر ما اقدام اين دادگاه با انگيزه هاي سياسي است و به هيچ وجه بر اساس عدالت نيست و کاملا گزينشي است و هدف از آن تحقق عدالت نيست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار