طرح رياضتي کابينه رژيم صهيونيستي با انتقاداتي حتي در داخل کابينه اين رژيم مواجه شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران،خبرگزاري فرانسه به قلم استيو وايزمن نوشت: دفتر بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم اسرائيل در بيانيه اي اعلام کرد کابينه پس از هفت ساعت رايزني، با تدابيري براي کاهش کسري بودجه و تعامل با پيامدهاي بحران اقتصادي جهاني بر اقتصاد اسرائيل موافقت کرد. بيست وزيراين رژيم به اين طرح راي مثبت و 9 وزير نيز راي منفي دادند.  
ايهود باراک وزير جنگ رژيم اسرائيل با انتشار بيانيه اي اعلام کرد وي به همراه سه وزير ديگر از حزب کار به اين طرح رياضتي راي منفي داده اند. باراک افزود، در شرايطي که رکود  اقتصادي جهاني در حال تشديد شدن است بهتر بود دولت براي جلوگيري از متلاشي شدن بافت اجتماعي تلاش مي کرد.
نتانياهو با اين طرح رياضتي تلاش مي کند کسري بودجه را که به 6.9 ميليارد دلار رسيده است کاهش دهد. اين رقم دو برابر کسري پيش بيني شده براي بودجه سال 2012 است.  
با گذشت يک سال از آغاز جنبش اعتراضات اجتماعي در اسرائيل که خواستار عدالت اجتماعي است، پيش بيني مي شود اين اقدام جديد با ناخرسندي اسرائيلي هايي مواجه شود که عملا از گراني خشمگين هستند.  
يووال استاينيتز وزير دارايي اسرائيل اين اقدام را به علت کاهش رشد اقتصادي از پنج درصد در سال به حدود سه درصد، ضروري دانست تا رژيم اسرائيل با وضعي فاجعه آميز مانند يونان و اسپانيا مواجه نشود. وي افزود اگر اقتصاد اسرائيل دچار فروپاشي شود دولت نمي تواند براي کمک گرفتن مانند آمريکا به بانک مرکزي اين کشور يا مانند اروپا به بانک مرکزي اروپا متوسل شود.  
مسئولان اسرائيلي همچنين نگران هستند که موسسات اعتبار سنجي بين المللي، رتبه اقتصادي اسرائيل را کاهش دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار