حمایت از سینمای دفاع مقدس درحد استاندارد و یا حتی، تا حد نسبی و متوسط هم قابل قبول نیست واین ژانر متولی راغب به تولید ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پرویز شیخ طادی فیلمساز برجسته عرصه دفاع مقدس در گفتگویی با روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس با بیان این مطلب افزود: البته، مدافعان سینمای دفاع مقدس برای رضایت خداوند تلاش می کنند واز لحاظ کمی، معمولی و گاه، ضعیف بوده اما از لحاظ کیفی رشد قابل توجه ای داشته است.  
وی ادامه داد: کمبود سینما مشکل جدی است که فیلم ها نمی توانند مخاطبین خود را دعوت به دیدن کنند والبته این مشکل تمام فیلم ها در ژانر های مختلف در بر می گیرد که ضعف و آسیب سینمای ایران محسوب می شود.
کارگردان فیلم سینمایی " روزهای زندگی" اضافه کرد: درسال های گذشته فیلم های با ساختارو محتوای خوب واستاندارد  در سینماها حضور پررنگی داشته اند وهمچنین، در حوزه جنگ نرم تلاش های صورت گرفته که امیدوارم به تولید موثر تبدیل گردد.
این کارگردان سینما معتقد است افت اندیشه وسرمایه سالاری به شدت به سینما ضربه می زند ودر حال حاضر کسانی تصمیم گیرنده وتولیدکننده هستند که الگوهای فرسوده ای از سینما ومخاطب دارند و این ناشی از بی سوادی و نبود تحقیقات و پژوهش در مراحل مختلف تولید یک اثر است.  
به گفته وی اگر امروز سینمای دفاع مقدس به توفیقاتی دست یافته وادعا می کنیم که رشد کیفی داشته به واسطه دلسوزی عده ای از سینماگرانی است که خود را مدیون به این سینما می دانند وپرداختن به سینمای جنگ را جزء دغدغه های هنری خود می دانند وقطعا این تلاش ها فردی بوده و ما جایی نداریم که به خلاقیت ایده وگردهم آوردن فیلم نامه نویسان برای رسیدن به افق مطلوب سینمای دفاع مقدس بپردازد.  
شیخ طادی با بیان اینکه سینماگران وبه خصوص فیلم نامه نویسان این ژانر بی شک نیازمند حمایت های مالی ومعنوی هستند تا بتوانند در فضایی به دور از سیاسی کاری به تولید اندیشه وخلق اثر فاخر بپردازند خاطر نشان ساخ: عدم حمایت های مالی باعث شده تا نویسنده به جای پژوهش وتحقیق به سمت تخیل سوق یابد چرا که فیلم نامه دفاع مقدس باید سرمایه گذاری آن بالای 50میلیون باشد نه اینکه با 10میلیون انتظار داشته باشیم ساختار محکمی در فیلم نامه و اثر ارزشمندی تولید کنیم.
وی بیداری اسلامی را پدیده ای عنوان کرد که در حال جهانی شدن است و وقتی چنین حرکت عظیمی در حال رخ دادن است باید آن را به مردم معرفی کرد وبرای این معرفی ابزارهایی نیاز است که تصویر واقعی از این اتفاقات نشان دهیم وبه همین دلیل نمی شود گفت که خیلی سریع اثر هنری می توان خلق کرد.
شیخ طادی گفت: بیداری اسلامی اتفاق پیچیده ای است که باید اطلاعات وسیع وتحقیقات عمیقی را طی سال ها درباره آن به دست آوریم ودستگاه های مختلف که مرتبط به این موضوع هستند باید فیلم ساز را درمعرض اطلاعات مفید قرار دهند تا بتواند یک اثر درخور این حرکت بزرگ تولید شود./ی2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار