شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بيانيه‌اي تأکيد کرد: این شورا می‌کوشد در بزرگداشت ایام‌الله انقلاب اسلامی و شناخت لحظه‌ها با تأثی از رهنمودهای مقام معظم رهبری از هیچ کوششی دریغ نکند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت دوازدهم مرداد ماه سالروز تأسیس این نهاد فرهنگی بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن بيانيه به اين شرح است:

دوازدهم مردادماه مصادف با سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است. این نهاد که یکی از ارکان و بنیان‌های اصلی تبلیغات انقلاب محسوب می‌شود که رسالت مدیریت و هماهنگ‌نمودن مراسم، آئین‌‌ها و مناسبت‌های انقلاب اسلامی را بر عهده داشته و تاکنون سعی و تلاش بسیاری درخصوص انجام این رسالت خطیر و وظیفه مهم کرده است.

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در بیست و دوم بهمن 1357، نظام جمهوری اسلامی پس از قرن‌ها به‌عنوان اولین نظام بر پایه مبانی اسلام ناب محمدی (صلی‌الله علیه و آله و سلم)، «فقاهت پویا» و «عدالت محورانه» در جهان شکل گرفت.

از نخستین روزهای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، موضوع مشارکت حداکثری و آگاهانه مردم در عرصه‌های مختلف نظام به‌عنوان نماد و تبلور مردم‌سالاری دینی و تجلّی جمهوریت نظام مورد توجه ویژه رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(رحمت‌الله علیه) و سایر مسئولان کشور قرار گرفت چرا که نقش اصلی مردم در سرنگونی رژیم طاغوت و پاسداری از دستاوردهای انقلاب به‌ویژه مقابله با توطئه‌های مختلف استکبار و عوامل داخلی آن در سال‌های آغازین انقلاب، بسیار برجسته بود.

این حضور چشمگیر در دوران هشت سال دفاع مقدس و حماسه‌آفرینی آنان نقش ویژه‌ای ایفا کرد و در دوران سازندگی کشور و دیگر عرصه‌های انقلاب، حضور گسترده و پرشور امت نستوه و سلحشور ایران اسلامی همواره یکی از عوامل تعیین‌کننده و مهم در مقاطع پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

از سوی دیگر لزوم ارائه و تبیین دیدگاه‌ها و اندیشه‌های اسلامی و انقلابی نظام در ابعاد مختلف و بزرگداشت و نکوداشت رخدادها، مناسبت‌ها و مراسم عمومی و انقلابی نظام که نمودی از تعظیم شعائر اسلامی و ملّی است ایجاب می‌کرد تا مرکزی به‌منظور سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، مدیریت، سازماندهی، بسیج امکانات و منابع، هماهنگی و اجرای امور در امر برگزاری مراسم عمومی و ملّی کشور و نیز فراهم‌ساختن امکان هماهنگی بیشتر در سازمان‌ها و نهادهای مسئول و ذیربط و اجتناب از موازی‌کاری تشکیل شود، از این رو، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در  " 12 مردادماه سال  1359"  با موافقت حضرت امام خمینی (رحمت‌الله علیه) تأسیس شد.

این شورا زیر نظر نماینده ولی‌فقیه و مرکب از جمعی از نهادهای انقلاب اسلامی و دستگاه‌های مختلف که عمدتاً در حوزه‌های تبلیغی، ارتباطی، فرهنگی، اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای فعالیت دارند آغاز به کار کرد.

فعالیت‌های عمده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با توجه به وظایف محوله و اهداف آن که همانا زنده نگاه‌داشتن ایام‌الله انقلاب اسلامی مردم مسلمان ایران و یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی و حفاظت از دستاوردها و آرمان‌های سترگ انقلاب اسلامی، حرکتی رو به رشد و فزاینده‌ای است. در این میان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با توکل به خداوند سبحان و بهره‌مندی از منویات داهیانه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و استفاده بهینه از تمام توان و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل خود و سایر نهادها و سازمان‌های مؤثر و شخصیت‌های برجستۀ علمی و فرهنگی توانسته در این رهگذر با برپایی، هدایت و سیاستگذاری راهپیمایی، تظاهرات و برگزاری مناسبت‌ها به ادای وظیفه تاریخی، شرعی و قانونی خود در چارچوب‌های قانونی نظام بپردازد.

این شورا هوشمندانه توانسته در کوران حوادث و طوفان بلایا و فضاهای غبارآلود فتنه و جنگ نرم دشمنان و مخالفین نظام اسلامی در داخل و خارج نقش مفید و ارزنده خود را در حفظ جهت وحدت و دمیدن روحیه امید و نشاط ایفا کند و به‌عنوان نهادی وحدت‌بخش و هماهنگ‌کننده به‌جهت حفظ ارتباط دوسویه حکومت با مردم و به‌عنوان تریبون ملّت ایران به ایفای نقش اساسی خود بپردازد و در همه دوران انقلاب به‌ویژه در ایام فتنه بعد از انتخابات نظر همگان را به طرف جایگاه مقدس جمهوری و آرمان‌های امام و منویات مقام معظم رهبری دعوت می‌کرد به طوری‌که مقام عظمای ولایت در دیدار مسئولان و مدیران ارشد این نهاد (پس از فرونشاندن موفقیت‌آمیز غبار فتنه در نهم دی) در تاریخ 29 دی 1388 ضمن تقدیر از عملکرد مناسب این نهاد؛ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را یکی از کهن‌ترین و پرسابقه‌ترین نهادهای نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرده که بر اساس یک نیاز واقعی و صادقانه در کشور به وجود آمده و در طول این سالیان همچنان در خط درست و صراط مستقیمی حرکت کرده، لحظه‌ها را شناخته وکار مناسب آن لحظه را انجام داده است.

این شورا می‌کوشد که در حفظ و ترفیع موقعیت به دست آمده خود سعی و تلاش وافر کرده و به‌منظور ارتقاء جایگاه خود در اذهان و افکار عمومی و ارتقاء نقش موثر خود در بزرگداشت ایام‌الله انقلاب اسلامی و شناخت لحظه‌ها  با تأثی از رهنمودهای مقام معظم رهبری از هیچ کوششی دریغ نکند.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار