رئیس جمهور گفت: اکنون یک عده وحشی در رژیم صهیونیستی مستقر شدند که هیچ یک از چارچوب‌های انسانی را رعایت نمی‌کنند.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان در جمع مدیران و فعالان میراث فرهنگی اظهار کرد: در منطقه نوار غزه حادثه پشت حادثه اتفاق می‌افتد و مشکلاتی که بروز می‌کند کار را برای ما سخت‌تر می‌کند. یک عده وحشی در رژیم صهیونیستی مستقر هستند و هیچ یک از چارچوب‌های انسانی را رعایت نمی‌کنند و کسی نیست که به این نامردها بگوید که شما چرا زن و بچه‌های  بی‌گناه را قتل عام می‌کنید. چه اسمی می‌توان برای جنایتی که هر روز در منطقه صورت می‌گیرد، گذاشت؟

وی ادامه داد: ۷۵۰ سال پیش در تبریز شهر سلامت وجود داشت که با هفت زبان زنده دنیا به ارائه آموزش می‌پرداخت اما اکنون متاسفانه در وضعیتی قرار داریم که نخبگان قبل از نخبه شدن از کشور می‌روند. 

پزشکیان تصریح کرد: در حالی که نخبگان ما به کشورهایی می‌روند که تاریخچه تمدن آنها به ۱۰۰ سال هم نمی‌رسد و ما در این مسئله مقصریم چرا که گذشته خود را به این نسل آموزش نداده‌ایم. 

پزشکیان متذکر شد: دانشگاه‌های ما اکنون در بهترین حالت نسل ۲ هستند در حالی که کیفیت جهانی به سمت نسل چهار می‌رود چرا که مقاله‌ها و تحقیقات ارزشمند در کتابخانه‌ها خاک می‌خورد و از آنها استفاده نمی‌شود.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: ۲۵۰۰ سال پیش ما هنر وفاق و با هم زیستن را داشته‌ایم اما اکنون با یکدیگر دعوا می‌کنیم،اکنون ملاحظه کنید که در منطقه چه می‌کنند و سوال اینجاست که اگر مسلمانان منطقه همگی پشت سر هم بودند آیا دشمنان قادر به انجام چنین کارهایی بودند؟

رئیس دولت چهاردهم افزود: مدارس دانشگاه‌ها و میراث فرهنگی باید سعی کنند که دانش آموزان و دانشجویان را با تاریخ ارزشمند کشور آشنا کند ،ما باید  مسئله مهاجرت نخبگان را از ریشه حل کنیم چرا که ایران ما مملو از سرمایه‌های متنوع است.

 رئیس قوه مجریه گفت: روندی را که به دنبال آن می رویم روندی درست است و بر اساس اعتقاد حرف‌ها را زدیم و ما هر کاری از دستمان برآید برای کشورمان کوتاهی نمی‌کنیم. مشکلاتی هم که وجود دارد را باید بنشیم و روند ها را مشخص کنیم و هر مقدار که بتوانیم کمک می‌کنیم . وظیفه ما کمک و حل کردن است و منتی را برای کسی نداریم.  

وی ادامه داد: از همه عزیزان که در این مسیر هستند و تلاش می‌کنند تشکر می‌کنیم . هویت و ریشه هایی که عمیق و پر افتخار است را باید ارج نهیم. تا جایی که امکان دارد باید شفاف و مردم فهم باشیم. وجود هر ایرانی هر جای دنیا برای کشورش بتپد . هر کاری انجام دهند در این کشور خواهیم ماند و این کشور را آباد می‌کنیم و به رخ جهانیان می‌کشیم تا بدانند برتر از آنیم که فکر می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۴
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
نمی فهمی یانمی خوای بفهمی که اسراییل کفتاری بیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
بلایی که در بورس سر ما اومده خیلی بدتر از بلایی هست که صهیونیسم ها بر سر فلسطینی ها می آورند حاصل یک عمر کارگری در عرض ۴ سال تقریبا صفر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
صهیونیست ها در اصل انسان نیستند. موجودات پستی هستند که از حیوان هم دردنده ترند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
آقای پزشکیان یه مقدار به مسائل کشور خودتم برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
اسرائیل سگ ها ر آمریکا است
Iran (Islamic Republic of)
آمریکایی‌ها جنایتکار چهارچوب انسانی را رعایت نمی‌کنند
۱۲:۰۲ ۱۷ مهر ۱۴۰۳
آمریکایی‌ها جنایتکار چهارچوب انسانی را رعایت نمی‌کنند
آخرین اخبار