استاندار آذربایجان غربی گفت: 48 پروژه در قالب مهر ماندگار در مناطق مختلف استان اجرا می‌شود که از این تعداد 10 طرح به صورت شاخص در استان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، وحید جلال‌زاده در بازدید از روند احداث دو طرح مهر ماندگار در مهاباد اظهار داشت: پروژه فاخر پتروشیمی مهاباد و راه‌آهن میاندوآب ارومیه از جمله طرح‌های شاخص استان هستند.

وی با بیان اینکه احداث پتروشیمی مهاباد از روند مطلوبی برخوردار است، افزود:  روند اجرایی این پروژه مطلوب بود و زمان این پروژه با زمان‌بندی‌های پیش‌بینی شده درحال انجام است.

استاندار آذربایجان غربی در بازدید از این پروژه دستورات لازم برای تامین نقدینگی مورد نیاز برای ادامه روند احداث این پروژه را داد و مقرر شد بانک ملی این اعتبار را تامین کند.

وی  از روند احداث راه‌آهن میاندوآب - ارومیه نیز بازدید کرد و افزود: یکی از بخش‌های این خط راه‌آهن، احداث راه‌آهن میاندوآب مهاباد و ایستگاه راه‌آهن مهاباد است.

جلال‌زاده با ابراز ناخرسندی از روند احداث باند این پروژه گفت: آن گونه که انتظار داشتیم روند احداث پروژه مطلوب نیست و ایستگاه راه‌آهن مهاباد در هفته دولت به بهره‌برداری نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه تصمیمات لازم برای سرعت بخشیدن به پروژه راه‌آهن میاندوآب ارومیه صادر شده، ادامه داد: مقرر شد با تامین بخشی از مصالح مورد نیاز توسط شهرداری مهاباد و افزایش نیروی کار توسط پیمانکار، این پروژه نیز در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری رسیده و در اختیار مردم قرار گیرد.

راه‌آهن ارومیه - میاندوآب به طول 136 کیلومتر در حال احداث است که نقش قابل توجهی در توسعه مرکز استان آذربایجان غربی دارد.

همچنین پتروشیمی مهاباد با ظرفیت تولید 300 هزار تن پلی اتیلن و 30 هزار تن بوتن 1 و با برآورد سرمایه‌گذاری 306 میلیون یورو ارزی و 1987 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی از سال 1384 در شهرستان مهاباد اجرا می‌شود که با بهره‌برداری از این پروژه به 500 نفر به طور مستقیم و یک هزار نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

لازم به ذکر است این پروژه در مساحتی بالغ بر 185 هکتار اجرا می‌شود./ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.