دبير انجمن تخصصي مراكزتحقيق و توسعه صنايع و معادن حمايت از تحقيقات تكنولوژيك و توسعه كيفيت طراحي را ازمولفه هاي ايجاد تحول ساختاري در صنعت و اقتصاد كشور نام برد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران ( شاتا)، حميد طاهباز توكلي اضافه كرد : همچنين وارد كردن نوآوريهاي تكنولوژيكي به بازار ، توسعه و تقويت نظام مهندسي وافزايش واحدهاي نوآوري كوچك در زمينه تكنولوژي هاي پيشرفته جزو عوامل هشت گانه متحول كردن صنعت كشور به شمار مي روند.

توكلي افزايش واحدهاي تحقيق و توسعه خصوصي ، اتكاي بيشتربه سيستمهاي كارشناسي و استفاده از تجارب ساير كشورها در مديريت تكنولوژي را نيز از ديگرعوامل پيشرفت صنعتي برشمرد و افزود: ما تا زماني كه اين 8 بند را در سياستها و برنامه هاي صنعتي پياده نكنيم توسعه صنعتي و به دنبالش توسعه اقتصادي رخ نخواهد داد.

توكلي فرآيند ايده تا محصول را شامل 16 مرحله دانست و اظهار كرد: تحقيقات ما معمولا در دو بخش آخر كه بسته دانش فني براي تجاري سازي آماده مي شود دچار توقف و ايست مي شود.

وي افزود : معمولا ما كارهاي تحقيقاتي خوب انجام مي دهيم و يك نمونه مي سازيم اما تا مي خواهد كار به  نتيجه برسد توقف مي كنيم ودر مرحله اي كه تحقيقات نتيجه مي دهد و تبديل به ثروت مي شود مشكل داريم.

وي تصريح كرد : در كشور،  بسياري از سازمانها و نهادها مدعي حمايت از تحقيقاتند در حاليكه حتي نمي دانيم در كشورچند سازمان فعال براي حمايت از تحقيقات وجود دارند ؟چه منابعي داريم و كدام پروژه ها به درد كشور مي خورد و كدام تز بايد از صنعت بيايد.

وي افزود : صنعت و اقتصاد كشور به نتيجه اين تحقيقات نياز دارد و نبايد اين تزها در ميدان انقلاب خريد و فروش شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار