كارشناسان آمريكايي تاخير در اجراي پروژه هاي توسعه اي چندين ميليون دلاري آمريکا در افغانستان ممکن است به استراتژي ضد شورشي ناتو در اين کشور آسيب برساند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  ؛ بر اساس گزارش بازرس کل ويژه در امور بازسازي افغانستان که روز دوشنبه منتشر شد، اجراي 5 مورد از7 پروژه زيربنايي مهمي که در سال 2011 بودجه آنها تعيين شده بود به علت مشکلات بودجه اي يا مسايل ديگر به تاخير افتاده است.    
در اين گزارش آمده است، اين پروژه ها بين 6 تا 15 ماه از برنامه عقب هستند.

اين گزارش مي افزايد، شکست در اجرايي کردن سريع اين پروژه ها ممکن است به حمايت عمومي از ائتلاف و دولت افغانستان آسيب رساند. پروژه هاي زيربنايي شامل تلاش براي تامين برق شهرهاي اصلي افغانستان مي شوند.
در اين گزارش همچنين از وزارت امور خارجه آمريکا و پنتاگون براي طراحي نکردن برنامه هاي مناسب به منظور حمايت از پروژه هاي عظيم در زمان خروج نيروهاي آمريکايي از افغانستان در سال 2014 انتقاد شده است.

"پروژه زيربنايي افغانستان" که برنامه اي است به نظور تامين بودجه پروژه هاي مهم در افغانستان و اجراي آن به عهده وزارت امور خارجه آمريکا و پنتاگون مي باشد، در اين گزارش به طور ويژه مورد بررسي قرار گرفته است.

پنتاگون از نتيجه گيري هاي اين گزارش اظهار ناراحتي کرده است. در پاسخي مکتوب به اين گزارش، وزارت دفاع آمريکا اين گزارش را نابجا توصيف کرده و اعلام داشته است که موفقيت استراتژي ضد شورش تنها به تکميل تعدادي پروژه بزرگ بستگي ندارد.    
پنتاگون نوشته است، اين گزارش مبين فقدان درک کافي از دکترين ضد شورش آمريکا و استراتژي نظامي - مدني يکپارچه آن است.

در اين گزارش به برخي چالش هاي موجود بر سر راه اجراي پروژه هاي بزرگ در کشورهاي توسعه نيافته اي مانند افغانستان اشاره شده است. در ده سال گذشته کنگره آمريکا 89 ميليارد دلار به پروژه هاي بازسازي افغانستان اختصاص داده است.
برچسب ها: آمریکا ، ناتو ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار