وزارت بهداشت غزه از گذشتن شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه از مرز ۴۳ هزار و مجروحان از ۱۰۱ هزار نفر خبر داد.

به نقل از خبرگزاری سانا، در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه که در سیصد و هشتاد و هشتمین روز جنگ منتشر شده، آمده است: ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۵ مورد جنایت در نوار غزه شد که در نتیجه آن، ۹۶ فلسطینی شهید و ۲۷۷ نفر دیگر زخمی شدند.

در این بیانیه آمده است: با احتساب این شهدا و زخمی‌ها، از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، ۴۳ هزار و ۲۰ فلسطینی شهید و ۱۰۱ هزار و ۱۱۰ فلسطینی دیگر زخمی شدند.

در همین راستا، منابع پزشکی نیز اعلام کردند که از صبح امروز تا لحظه اعلام این خبر در بعد از ظهر امروز دوشنبه، ۲۲ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه ازجمله ۱۳ نفر در شمال این باریکه به شهادت رسیده‌اند.

گفتنی است, رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه به شدت تخریب شده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از حدود ۱۳ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار