انديشه نهفته در پس آواز "استاد محمد نوري" امري غيرقابل انكار است و اين انديشه موجب تبديل برخي از كارهاي شاخص اين استاد به خاطره جمعي مردم ايران شد.

صديق تعريف،خواننده كشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب افزود:نخستين خاطره‌اي كه از استاد "محمد نوري" در ذهنم نقش بسته است برمي‌گردد به سال هاي 55 و 56 كه در آن زمان دانشجوي سال دوم  و سوم تئاتر در دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران بودم.
وي ادامه داد:‌در يكي از شبهاي تيرماه همان سال ها به همراه تعدادي از همكلاسي‌هايم به رستوراني درخيابان جمهوري رفته بوديم و پس از ساعتي حضور استاد محمد نوري موجب هيجان همگي ما شد و اين اتفاق به عنوان يك رخداد خاطره انگيز هميشه در ذهن من ماندگار خواهد شد.
اين خواننده كشورمان اظهارداشت:خوشبختانه،بعدها كه كارم در حوزه موسيقي گسترده بيشتري پيدا كرد،موفق شدم اين استاد موسيقي را بارها از نزديك ملاقات كنم و در اين برخوردها متوجه شدم استاد" نوري" فردي با فرهنگ و اهل كتاب است.
وي ادامه داد:‌استاد "محمد نوري" شخصيتي چند وجهي داشت و آواز يكي از اين وجوه بود كه انديشه‌اي هم در پس آن نهفته بود؛اين انديشه باعث شد برخي از كارهاي شاخص اين استاد موسيقي،تبديل به خاطره‌اي جمعي براي مردم كشورمان بشود.
اين خواننده باتجربه موسيقي كشورمان خاطرنشان كرد:هرگاه با "زنده ياد محمد نوري" ديداري داشتم؛اظهار علاقه‌اش را براي اجراي كار مشترك كردي تكرار مي‌كرد اما دريغا و دردا كه اين امر هيچگاه محقق نشد.
گفتني است؛"استاد محمد نوري" در نهمين روز از مرداد ماه سال 1389 با موسيقي زندگي وداع گفت./ه
برچسب ها: اندیشه ، نهفته ، نوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.