مدیر زراعی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در سال زراعی جاری پیش‌بینی می شود بیش از ‎ 130 هزار تن گندم از سطح مزارع زیر کشت گندم دیم و آبی این استان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مسعود میرزایی افزود: برداشت گندم در مناطق گرمسیر این استان به پایان رسیده است و بر اساس برنامه زمان‌بندی برداشت از مناطق سردسیر این استان تا 20 روز آینده ادامه خواهد داشت.

وی، سطوح زیر کشت گندم این استان را 67 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: در سال زراعی جاری پیش‌بینی می شود 130 هزار تن گندم از سطح مزارع زیر کشت گندم دیم و آبی این استان برداشت شود.

میرزایی با بیان اینکه خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تا مهر سال‌جاری تمدید شده است، افزود: کشاورزان باید در اسرع وقت برای فروش گندم مازاد بر مصرف خود به مراکز از پیش تعیین شده مراجعه کنند.

مدیر زراعی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از برداشت هزار و 400 تن نخود از سطح مزارع این استان خبر داد و گفت: بیشترین سطح زیر کشت نخود در شهرستان بروجن با 850 هکتار به زیر کشت رفته است.

میرزایی سطح زیر کشت ماش در شهرستان لردگان را 165 هکتار اعلام کرد و گفت: تاکنون 70 درصد از مزارع ماش این استان برداشت شده است./س

برچسب ها: برداشت ، گندم ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.