رئیس انجمن فناوری نانو ایران از ارتقاء سه پله ای رتبه کشور در زمینه فناوری نانو خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان دکتر محمد حسین مجلس آرا در بازدید از دانشگاه کاشان رشد فعالیت های علمی ایران در زمینه نانو را خوب ارزیابی كرد و گفت: ایران در سال های گذشته رتبه دوازدهم را در زمینه فناوری نانو در جهان داشت كه امسال به رتبه نهم دست یافته است.

وی خاطر نشان کرد:انجمن نانو فناوری ایران با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف گسترش، پیشبرد و ارتقای سطح دانش جامعه از فناوری های جدید در سال 1381 تاسیس شدکه از زمان شروع بكار این انجمن تاكنون 700 نفر از صاحبنظران در عرصه نانو عضو آن شده اند.

وی، گسترش فرهنگ پژوهش در سطح ملی و بین المللی بین محققان و متخصصان آشنا به نانو فناوری، همكاری با نهادهای اجرایی، علمی و پژوهشی كشور در زمینه ارزیابی، بازنگری و اجرای طرح های مرتبط با موضوع فعالیت های انجمن، ترغیب و تشویق پژوهشگران و تجلیل از استادان و دانشجویان ممتاز، كمك به ارایه خدمات آموزشی و پژوهشی و انتشار كتب و نشریات علمی و خبری و تشكیل گردهمایی های علمی در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی را از جمله اهداف این انجمن برشمرد.

مجلس آرا خاطر نشان كرد: انجمن فناوری نانو از بدو تاسیس تاكنون به تدوین برنامه راهبردی، تشكیل كارگروه های تخصصی، انتشار نشریه علمی ترویجی دنیای نانو به زبان فارسی، انتشار نشریه بین المللی علمی، پژوهشی علوم و فناوری نانو با عنوان IJNN ، انتشار خبرنامه الكترونیكی و انتشار كتب تخصصی، برگزاری كارگاه های آموزشی تخصصی در حوزه نانو فناوری و برگزاری نخستین همایش ملی دانش آموختگان نانو فناوری كشوراقدام كرده است.

وی، مشاركت در تاسیس انجمن علمی فرا ملی 'علوم و تكنولوژی نانو ایران و بلاروس' را از دیگر اقدامات این انجمن بیان كرد و گفت: همایش بین المللی این انجمن در ماه گذشته در كشور بلاروس برگزار شد.

رییس انجمن نانو فناوری ایران به برگزاری سلسله همایش های بین المللی علوم و فناوری نانو با عنوان icnn اشاره كرد و افزود: تاكنون سه دوره این همایش ها به ترتیب در دانشگاه های تهران، تبریز و شیراز برگزار شده است.

وی، از برگزاری چهارمین همایش بین المللی علوم و فناوری نانو در دانشگاه كاشان نیز خبر داد و افزود: این همایش علمی هجدهم شهریور امسال به مدت دو روز برگزار می شود./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.