آيت الله مكارم شيرازي، در نامه اي سرگشاده خطاب به علما و مفتيان بزرگ جهان اسلام، كشتار مسلمانان به دست يكديگر را جنايتي هولناك و نقشه استكبار ارزيابي و تاكيد كرد: بياييد همگي با عزمي راسخ به مبارزه با اين جنايات وحشتاك و هولناك برويم و دين خود را به اسلام و مسلمين ادا كنيم.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، حضرت آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد، در جلسه تفسير قرآن كريم كه با حضور اقشار مختلف مردم در شبستان امام خميني(ره) كريمه اهل بيت(ع) برگزار شد، نامه اي سرگشاده خطاب به علماي جهان اسلام و مفتيان بزرگ كشورهاي اسلامي قرائت كرد.

حضرت آيت الله مكارم شيرازي در اين نامه ضمن آرزوي قبولي طاعات و عبادات علماي جهان اسلام در ماه مبارك رمضان، خطاب به علما و مفتيان كشورهاي اسلامي خاطرنشان كرد: به يقين از مشكلات عظيم جهان اسلام آگاهيد، در هيچ زماني در طول تاريخ اسلام كشتار بيرحمانه مسلمانان توسط يكديگر مانند امروز نبوده است.

وي در ادامه اين نامه تاكيد كرده است: كشتن بيگناهان، كودكان و زنان آن هم در ماه مبارك رمضان، ماه رحمت و رافت و ضيافت الله از عراق گرفته كه در يك روز انفجارهاي هولناك با بيش از سيصد كشته و زخمي رخ داد و همه روزه در مقياس هاي مختلف بازهم تكرار مي شود، تا پاكستان، افغانستان و بحرين و از همه وحشتاك تر در سوريه است، مزدوراني از سوي اسرائيل و سيا و برخي كشورهاي متاسفانه اسلامي به اين كشور فرستاده اند و تحت عنوان ارتش آزادي بخش برادر كشي عجيبي در اين كشور در جريان است.

حضرت آيت الله مكارم شيرازي تصريح كرده است: همه روز گروهي از پيروان مذاهب مختلف اعم از شيعه و سني پيكرهاي قطعه قطعه شده مسلمانان را به دست براداران مسلمان شان كه روي زمين مي ريزد را مشاهده مي كنند، در حالي كه دشمنان اسلام در اروپا و آمريكا مخصوصا در اسرائيل شادي مي كنند و كف مي زنند.

اين مرجع تقليد در ادامه نامه خود خطاب به علماي بزرگ و مفتيان كشورهاي اسلامي تاكيد كرده است: با اين كه همه مي دانيم اسلام دين رحمت و رافت است و قرآن كتاب آسماني ما تمام مسلمانان را دعوت به محبت و برادري كرده است به ويژه در ماه رمضان، اين گروه هايي كه با فجيع ترين وجهي برادارن مسلمان شان را به بهانه هاي واهي مي كشند هولناك ترين ضربه را بر پيكره قرآن و اسلام وارد مي كنند، اسلام را آيين خشونت و بيرحمي معرفي مي كنند و جلوي پيشرفت آن را مي گيرند و آبروي اسلام را با اين اعمال شان مي برند.


علماي جهان اسلام چرا خاموش نشسته اند؟

حضرت آيت الله مكارم شيرازي تاكيد كرده است: در چه زماني اين همه كشتار بوده است، آيا شما علماي اسلام سراغ داريد؟ پس چرا ساكت و خاموش نشسته ايد و فرياد نمي زنيد و زبان به اعتراض نمي گشاييد كه اين همه برادر كشي كرديد بس است؛ همه مي دانيم دست دشمنان اسلام، صهيونيست ها و دولت هاي غربي و ايادي آنها و در كشورهاي اسلامي پشت اين صحنه است. از همه عجيب تر در ميانمار نيز دشمنان اسلام فرصت را غنيمت شمرده و به كشتار مسلمان مشغول شده اند و علماي اسلام خاموش اند.

با فتاواي صريح جلوي وحشي گري و خشونت را بگيريد

اين مرجع تقليد با بيان اين كه آيا شما مفتيان وبزرگان اسلام بايد در برابر اين وضعت وحشتناك كه به يقين لكه ننگي بر دامان نسل كنوني در تاريخ اسلام خواهد گذاشت، سكوت اختيار كنيد؟ آيا نبايد با فتاواي صريح جلوي اين وحشي گري كه تنها به نفع دشمنان اسلام و اسرائيل است را بگيريد و سران كشورهاي اسلامي را نصيحت كنيد كه آتش بيار اين معركه هولناك نباشند.

حضرت آيت الله مكارم شيرازي با اشاره به آياتي از قرآن كريم خطاب به علماي بزر جهان اسلام ادامه داده است: مگر در منابع اسلامي نيامده است كه هرگاه بدعت ها ظاهر گردد بر علما لازم است كه علم خود را آشكار كنند و الا از رحمت الهي دور خواهند شد؟ چه بدعتي بدتر از كشتارهاي انتحاري؟ آيا بدعتي زشت تر و بدتر از اين در تاريخ اسلام هست؟ در كجاي آيات وروايات و تاريخ اسلام آمده كه افرادي مواد منفجره به خود ببنند و خود را منفجر و خود و ديگران را نابود كنند؟ خودشان به جهنم بروند و ديگران را به عنوان شهيد به بهشت بفرستند.

وي تاكيد كرده است: آيا اين كار بدعت وحشتناك نيست؟ اين سكوت قابل قبول نيست و عذري در پيشگاه خدا نداريد؛ بيايد همگي با عزمي راسخ به مبارزه با اين جنايات وحشتاك و هولناك برويم و دين خود را به اسلام و مسلمين ادا كنيم و دشمنان اسلام را ناكام و مايوس سازيم.

انتهاي پيام/س3
برچسب ها: مکارم ، شیرازی ، جهان ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار