یک فعال صنعت قطعه سازی گفت: قطعه سازان به دليل عدم دریافت به موقع مطالبات خود از جانب خودروسازان با مشكلات مالي متعددي روبرو هستند.

محی الدین فاطمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بيان اين‌كه بحران فعلي از صنعت قطعه آغاز و به صنعت خودرو كشيده شده است، تصریح كرد: به دنبال بحران نقدينگي شكل گرفته در ماه‌هاي اخير، تاكنون حدود 30 درصد قطعه‌سازان تعديل نيرو داشته و برخي واحدهاي قطعه‌سازي نيز به طور كامل تعطيل شده‌اند.

وی ادامه داد: در اين وضعيت بحران رو به گسترش بوده و به شرايط غيرقابل بازگشت نزديك مي‌شود، مگر آن كه به سرعت در راستاي پرداخت تسهيلات مصوب صنعت خودرو و تامين نقدينگي مورد نياز اقدام شود.

این فعال صنعتی افزود: تاكنون با وجود آ‌نكه بیش از 40 روز از تصويب تسهيلات 2000 ميليارد توماني صنعت خودرو در كارگروه حمايت از توليد گذشته و تخصيص آن نيز از سوي معاون اول رييس‌جمهوري به رييس كل بانك مركزي ابلاغ شده است، با اين حال تاكنون اتفاق خاصي رخ نداده است.

فاطمی با بيان اين‌كه در صورتي كه اين تسهيلات ظرف روزهاي آينده پرداخت نشود، تخصيص آن در آينده نيز ديگر مثمر ثمر نخواهد بود، تصريح كرد: در آن صورت اولين تبعات اين وضعيت، بيكاري حدود 700 هزار نفر پرسنل شاغل در صنعت خودرو و قطعه كشور خواهد بودو علاوه بر آن به دليل قطع عرضه، قيمت خودرو در بازار نیز افزايش يافته و مصرف‌كنندگان  متضرر خواهند شد/عب.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار