مدیر کل هواشناسی خوزستان از درجه حرارت بیش از 50 درجه سانتیگراد و وزش بادهای بسیار شدید و پدیده گرد و غبار در خوزستان خبر داد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ مسعود دهملایی در گفت‌وگو با خبرنگاران در اهواز اظهار داشت: بررسی نقشه های پیش‌یابی عددی اداره کل هواشناسی استان نشان دهنده خط ناپایداری است که احتمالا باعث رگبارهای پراکنده و وزش بادهای قابل‌ملاحظه و گاها شدید در شهرهای شمالی استان و ارتفاعات زاگرس از اواخر امروز می‌شود و وقوع گرد و خاک محلی در هنگام وزش باد قابل‌ملاحظه دور از انتظار نیست.

وی افزود: با توجه به تقویت زبانه پر ارتفاع جنب حاره‌ای انتظار می‌رود از اواسط تا آخر هفته دمای بیش از 50 درجه سانتیگراد را در استان شاهد باشیم.

دهملایی تأکید کرد: همانگونه که انتظار می‌رفت تشدید و تداوم جریانات جنوبی از روی خلیج فارس بر روی استان افزایش محسوس رطوبت و شرجی را به ویژه در نیمه جنوبی خوزستان به همراه داشته است که انتظار استمرار آن تا فردا نیز و جود دارد.

وی افزود: خط ناپایدار تشکیل شده در امتداد دریای سرخ ابرناکی و بعضا باد شدید را در استان خوزستان و بارش‌های پراکنده را در استان‌های غربی کشور طی امروز سبب خواهد شد.

این مقام مسئول تأکید کرد: با تقویت قابل‌ملاحظه زبانه پر ارتفاع جنب حاره‌ای از اواسط هفته به بعد انتظار وقوع دماهای داغ و بالاتر از 50 درجه سانتیگراد وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری بعضا با افزایش ابر و در بعد از ظهر و شب در قسمت‌های شمالی و کوهستانی با احتمال رگبارهای پراکنده، بهمراه وزش بادهای قابل‌ملاحظه و بعضا شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی تأکید کرد: وضعیت هوا، صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار جهت باد، جنوب شرقی گاهی جنوب غربی سرعت باد، 10 تا 25 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، 30 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

دهملایی افزود: در شبانه روز گذشته آبادان با 51 و ایذه با 24 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

وی درباره دمای هوای شهرستان اهواز در 24 ساعت آینده تأکید کرد: حداکثر دمای اهواز به 49 و حداقل به 32 درجه سانتیگراد خواهد رسید./س
برچسب ها: گرد وغبار ، دما ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.