نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: وجود پدیده گرد و غبار که روز به روز بر شدت آن افزوده می شود هیچ سرمایه گذاری رغبت به انجام کار در استان خوزستان ندارد.


جواد سعدون زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوستان ضمن یادآوری این مطلب که ۸۰ درصد منشا ریزگردها ناشی از کشورهای همسایه از جمله عراق و عربستان است، گفت: تنها ۱۰ درصد این پدیده از بیابانهای داخل کشور بالا می رود.
وی دلیل عمده این اتفاق را نابودی پوشش گیاهی منطقه و خشک شدن تالابها دانست و گفت: چنین پدیده گسترده ای که سر از میلیون ها هکتار اراضی در می‌آورد اقدامی فراملی می خواهد.

سعدون زاده ادامه داد: مالچ پاشی و ایجاد کمربند سبز همچنین پوشش گیاهی می تواند تا اندازه ای مشکلات را کمتر کند اما نمی تواند به طور قطع این مسئله را از بین ببرد.

نماینده آبادان در مجلس شواری اسلامی با بیان این پیشنهاد که دستگاه‌ دیپلماسی و مجلس باید با اتخاذ تدابیرهوشمندانه نسبت به رفع این معضل اقدام کنند، متذکر شد: اگر این مسئله همانند سابق رها شود به طور قطع اثرات مخربی روی سلامت مردم منطقه برجای می گذارد.

سعدون زاده با اشاره به بروز مهاجرت معکوس سرمایه و نیروی کار از خوزستان، تصریح کرد: این پدیده باعث عدم استقبال سرمایه گذاران به فعالیت در پروژه های جنوب و جنوب غرب کشور شده است.

وی درباره اینکه نیروهای متخصص منطقه به دلیل بروز گرد و غبار اقدام به ترک منطقه کرده اند، بیان کرد: به طور قطع انسان هنگامی که خود و خانواده اش را در معرض خطر ببیند جا و مکان مناسبی را انتخاب می‌ کند.

نماینده آبادان در مجلس همچنین درباره اینکه پدیده ریزگردها بر قرنیه چشم، قلب و ریه انسان اثرگذار است، متذکر شد: در چنین شرایطی که سلامت افراد هر لحظه با بروز گرد وغبار تهدید می شود اقدام به مهاجرت واکنشی طبیعی است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.