دلیل اصلی سفر رامني نامزد جمهوريخواهان به تل آویو رقابت تنگاتنگی است که میان نامزدهاي انتخاباتي آمريكايي بر سر جلب رضايت اسراييل وجود دارد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، ميت رامني رقيب جمهوري خواه باراك اوباما در انتخابات رياست جمهوري آمريكا آخرين ساعات روز شنبه وارد اسراييل شد.

"احمد رفيق عوض" استاد دانشکده رسانه در دانشگاه قدس گفت: دلیل اصلی سفر رامني نامزد جمهوريخواهان به تل آویو رقابت تنگاتنگی است که میان نامزدهاي انتخاباتي آمريكايي بر سر جلب رضايت اسراييل وجود دارد. سياست خارجي آمريكا در منطقه عربي و اسلامي همواره در راستاي ديدگاه هاي اسرائيلي و يهودي پي ريزي مي شود و گروه هاي فشار و لابي هاي صهيونيستي يهودي در آمريكا با قدرت تمام در اين مجال فعاليت مي كنند.

وی  خاطر نشان كرد:  آمريكا به خوبی میداند که منطقه در حالت بحران به سر می برد از این رو قادر نيست هيچ اقدامي در منطقه انجام دهد. از آن گذشته غرب نيز گرفتار بحران كشنده اقتصادي است كه تا امروز نتوانسته است از آن جان به سلامت ببرد.

رهبران فلسطینی از دیدار با رامنی خودداری کنند

به گزارش العالم، استاد دانشكده رسانه در دانشگاه قدس، همگرايي منافع اسرائيل و سياست خارجي آمريكا را به مثابه فاجعه اي براي فلسطيني ها و به طور كلي همه عرب ها دانست و از رهبران فلسطيني خواست از ملاقات با رامني خودداري كنند زيرا سفر او به فلسطين اشغالي پيام آور اهميت بخشيدن وي به اسرائيل است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار