بنيامين نتانياهو نخست وزير رپیم صهیونیستی اعلام کرد تحريم هاي بين المللي تاکنون تاثيري بر برنامه هسته اي ايران نداشته است .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ نتانياهو در ديدار با ميت رامني نامزد حزب جمهوريخواه در انتخابات رياست جمهوري آمريکا، گفت: ما بايد صادق باشيم و بگوييم که همه تحريم ها و ديپلماسي تاکنون جلوي فعالیت هسته اي ايران را حتي براي يک ذره نگرفته است.

نتانياهو در کنفرانس خبري مشترک با رامني گفت ما همديگر را چندين دهه است که مي شناسيم و رامني دوست صميمي من است همانطور که دوستي قوي براي اسرائيل است. من چند روز پيش برخي از حرفهاي شما را شنيدم. کاملا با شما موافق هستم.

به همين علت تقويت روابط ميان اسرائيل و آمريکا به نفع صلح و به نفع اسرائيل و آمريکاست و من بر اين باورم که ديدار شما از خاورميانه نشان دهنده اين خواست دو طرف است.

رامني هم گفت من اينجا آمده ام تا در چنين برهه حساسي از ديدگاههاي شما درس بگيرم و نظرات شما را درباره چالشهايي که در منطقه و جهان با آن روبرو هستيم بدانم.

نخست وزير اسرائيل اين اظهارات را در حالي بيان کرد که روزنامه هاآرتص نوشت تام دانيلون مشاور امنيت ملي آمريکا اخيرا نتانياهو را از برنامه هاي احتمالي واشنگتن براي حمله اي پيش دستانه به تاسيسات هسته اي ايران آگاه کرده است.

اين روزنامه نوشت همتاي اسرائيلي دانيلون در بخشي از اين نشست حضور داشت. با اين حال، يک مقام اسرائيلي که خواست نامش فاش نشود، اين گزارش را رد کرد.

اين مقام به خبرگزاري فرانسه گفت :« ما در خصوص آنچه در نشست هاي ديپلماتيک محرمانه بحث مي شود، اظهار نظر نمي کنيم .با اين حال، اين روايت مملو از اشتباه هايي واقعي است ».

وي افزود :« دانيلون براي ضيافت شام با نخست وزير اسرائيل ديدار نکرد، وي با نتانياهو به تنهايي ديدار نکرد و دانيلون طرح هايي عملياتي را عليه ايران مطرح نکرد ».

لئون پانتا وزير دفاع آمريکا قرار است هفته آينده به اسرائيل سفر کند تا مذاکراتي را با مقامات ارشد اسرائيلي برگزار کند. موضوع ايران احتمالا نقشي محوري در اين مذاکرات خواهد داشت.


برچسب ها: اسرائیل ، رامنی ، آمریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار