كارشناس كشاورزي گفت: نهادسازي و شكل گيري تشكل هاي صنفي در بخش كشاورزي در جهت ارتقاي سطح كيفي و رفع مشكلات كشاورزان يك امر ضروري است.

جعفر يعقوبي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه تعداد دوره هاي تحصيلات تكميلي در بحث مراكز تحقيقاتي كشاورزي افزايش يافته و ميزان تحقيقات كشاورزي نيز از نظر كيفيت بهتر شده است گفت: اما متاسفانه هدفمند نيستند و در جهت رفع مشكلات داخلي و براساس نياز داخلي جهت گيري ندارند و بيشتر مقاله محور هستند.
وي با اشاره به اينكه بيشتر واحدهاي كشاورزي خرد هستند، افزود: ضرورت نهادسازي و ايجاد تشكل هاي صنفي بيش از گذشته احساس مي شود و بايد سيستم نهادهاي مرجع بخش كشاورزي اصلاح شود.
وي همچنين ادامه داد: در برنامه ريزي هاي كلان توجه اساسي و ويژه به مراكز تحقيقاتي، وزارت كشاورزي و توليدكننده ها ضروري است.
يعقوبي با بيان اينكه بيش از 70 درصد پرسنل وزارت كشاورزي در شهر تهران مستقر هستند، افزود: در وزارت كشاورزي برنامه ريزي مديريت كلان كشاورزي صورت نمي گيرد.
وي بيان داشت: نقاط حساس و كليدي بخش كشاورزي ما وابسته به خارج از كشور است و در جهت رفع مشكلات و معضلات داخلي نقشي ندارند.
يعقوبي خاطر نشان كرد: خوشبختانه در بخش كشاورزي مشكل تامين اعتبار نداريم و اين تنها نقطه مثبت اين تنها نقطه مثبت اين بخش است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار