رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از انتخاب این استان به عنوان مجری طرح ملی تهیه کمپوست در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس مهرزاد خرد افزود: این دانش از استان فارس به سراسر کشور ارسال شده و تا کنون هزاران نفر با استفاده از این طرح مشغول به کار شده اند.

وی یادآور شد: کارآفرین برتر استان نیز در همین بخش معرفی و انتخاب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: سالانه حدود ده میلیون تن زائدات بخش کشاورزی و دامی در این استان وجود دارد.

خرد بیان کرد: یک هزار و 300 میلیارد ریال ارزش زائدات بخش کشاورزی و دامی استان در یک سال است که در صورت تبدیل شدن این زائدات به انرژی 20 درصد نیاز انرژی استان را تولید خواهد کرد.

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی استان فارس به سمتی حرکت می کند که تولید همراه با صرفه جویی و ارزش افزوده را برای استان فارس ایجاد کند که در این میان خوشبختانه طی سه سال گذشته فعالیت های قابل قبولی را شاهد هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه می توانیم به بهترین شکل از بقایای گیاهی و زائدات استفاده کنیم یادآور شد: برنامه استفاده از بقایای گیاهی و زائدات فرآوری محصولات کشاورزی و دامی و تبدیل آنها به مواد غذایی قابل استفاده در تولید محصولات کشاورزی با ارزش افزوده بیشتر در قالب طرح های متنوع اجرایی شده است.

خرد افزود: اجرایی شدن این طرح ها از سال گذشته آغاز و همچنان با سرعت قابل قبولی در حال اجرا است که به طور حتم طی چند سال آینده ثمره این طرح ها قابل درک خواهد بود./س


برچسب ها: طرح ، تهیه ، کمپوست ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.